سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 آذر 1 , ساعت 10:30 صبح
از مزایای کالری شمار گوشت گوسفند می‌توان به پر انرژی بودن آن اشاره کرد. کبد گوسفند از جمله قسمت‌های پر انرژی آن است. این موضوع را می‌توان در محتوای کالری نیز مشاهده کرد. هر 100 گرم گوشت گوسفند حاوی 206 کیلو کالری است. توجه داشته باشید که هر انسان بالغ به طور تقریبی به 2000 کالری نیاز دارد. مصرف کالری می‌تواند در فعالیت‌های روزانه، استقامت بالا و کاهش خستگی هنگام فعالیت بدنی به کمکتان بیاید.
این راز بسیار مهمی نیست، گوشت حیواناتی چون گاو و گوسفند دارای پروتئین بالایی هستند که برای بدن بسیار مفید است. هر 100 گرم گوشت گوسفند دارای 17.1 گرم پروتئین است. این مقدار پروتئین برای کسانی که می‌خواهند بدن ماهیچه‌ای داشته باشند،  کالری شمار گوشت گوسفند بسیار به کار می‌آید. از مزایای پروتئین در بدن می‌توان به ایجاد و افزایش توده عضلانی، اتصال چربی، هضم غذا، ایجاد قدرت و انرژی در بدن اشاره کرد.
یکی دیگر از مزایای کالری شمار گوشت گوسفند ، وجود کلسیم در آن است که برای بدن بسیار لازم و مفید است. وجود کلسیم در گوشت گوسفند به حفظ سلامت استخوان، تقویت استخوان‌ها، جلوگیری از اختلالات و ناهنجاری‌های استخوانی کمک می‌کند. مقدار کلسیم در هر 100 گرم گوشت گوسفند 10 میلی‌گرم است.
گوشت گوسفند نیز دارای مقدار زیادی فسفر است. درست مثل کلسیم، محتوای فسفر در گوشت گوسفند، بسیار مفید بوده و برای سلامتی، به خصوص سالم سازی استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کالری شمار گوشت گوسفند بسیار مفید است. مقدار 1.91 میلی گرم فسفر در هر 100 گرم گوشت می‌تواند نیاز بدنتان به فسفر را تامین کند.
چه کسی می‌گوید که ویتامین در کالری شمار گوشت گوسفند وجود ندارد؟ ما باید بدانیم که گوشت گوسفند دارای مقدار قابل توجه‌ای از ویتامین B به خصوص ویتامین B1 است. از 100 گرم کالری شمار گوشت گوسفند که مورد آزمایش قرار گرفته، میزان 0/15 ویتامین B1 کشف شده است. البته درست است که این میزان مقدار خیلی کمی است. با این حال ویتامین B1 موجود در گوشت گوسفند بسیار مفید است، این ویتامین به فرایند اکسیداسیون، افزایش انرژی در بدن، حفظ انعطاف پذیری، بالا بردن استقامت بدن، همچنین از پوسته پوسته و خشک شدن پوست جلو گیری می‌کند.
گوشت‌های قرمز به خصوص گوشت گوسفند حاوی سلنیوم هستند. سلنیوم موجود در کالری شمار گوشت گوسفند می‌تواند به تولید آنتی اکسیدان‌های مفید در بدن کمک کند. با وجود سلنیوم در گوشت گوسفند بدن می‌توان به مبارزه با رادیکال‌های آزاد بپردازد و همچنین بدن انسان را از خطر ابتلا به بیماری‌های خاص حفظ کند. با وجود سلنیوم در بدن پوستی بهتر و اندامی سالم تری خواهیم داشت.
کم خونی رابطه مستقیم با کمبود گلبول‌های قرمز خون دارد. وجود آهن در کالری شمار گوشت گوسفند می تواند این نقیصه را جبران کند. گوشت گوسفند و هر گوشت قرمز دیگری می‌تواند کمبود گلبول‌های قرمز (هموگلوبین) خون را جبران کنند. میزان آهن موجود در گوشت گوسفند خیلی بالاتر از سطح آهن، در تخم مرغ است.
با توجه به این که آهن می‌تواند مشکلات ناشی از کم خونی را برطرف کند از نقایص مادرزادی نیز می‌تواند جلوگیری کند. آهن موجود در گوشت گوسفند از بروز کم خونی در نوزادان و زنان باردار جلوگیری می‌کند. بنابراین، رشد جنین به طور طبیعی و بدون مشکل ادامه می‌یابد. برای اینکه جنین بتواند از مزایای آهن موجود در کالری شمار گوشت گوسفند بهره‌مند شود، لازم است مادران باردار در سه ماه نخست بارداری به طور منظم زیر نظر پزشک از این ماده غذایی مغزی استفاده کنند. البته بدن جنین به دیگر مواد مغذی برای ادامه حیات نیز نیازمند است. که توسط مادر به جنین منتقل می‌شود.

معمولا زنان در هنگام قاعدگی احساس درد بسیار زیادی می‌کنند. وجود درد در واقع منطقی است. با توجه به میزان آهنی که در این دوره از بدن دفع می‌شود، درد بیشتری را می‌تواند برایشان به همراه داشته باشد. زنان با مصرف گوشت گوسفند می‌توانند آهن هدر رفته بدن خود را به خوبی جبران کنند.
از دیگر مزایای مصرف گوشت گوسفند داشتن پوست سالم است. تکه‌های کالری شمار گوشت گوسفند  نه تنها دارای حاوی ویتامین B، کولین و سلنیوم است بلکه دارای ویتامین B12 که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، نیز هست. این مواد در رفع خستگی و استحکام پوست به بدن کمک می‌کنند.
ترکیبات کالری شمار گوشت گوسفند حاوی امگا 3 بالایی است. ویتامین B12 و امگا3 برای جلوگیری از ابتلا کودکان به بیماری اوتیسم بسیار مفید است. یکی از مزایای ارزش تغذیه‌ای گوشت گوسفند توسعه در سیستم عصب مرکزی و مغز در کودکان است. این در حالی است که ویتامین B12 برای آرامش ذهن، مقابله با استرس و افسردگی بسیار مفید است.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ