سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند اگر در خانه مردى را به رویش بندند روزى او از کجا سوى او آید ؟ فرمود : ] از آنجا که مرگش بر وى در آید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 آذر 25 , ساعت 10:12 صبح

کالری شمار شوید گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر نیز میرسد . ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است . این گیاه در اکثر نقاط دنا منجمله قسمتهای جنوب اروپا ، مصر ، آمریکا و چین پرورش داده می شود .

میوه شوید بیضوی ، مسطح وب طول 4 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر است . رنگ آن قهوه ای روشن و در کالری شمار شوید سطح آن برجستگیهایی برنگ زرد و در کناره های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن دیده می شود .

 

تخم شوید اثرات درمانی زیادی دارد منجمله بعنوان ضد تشنج ، ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آور و برای تقویت معده بکار می رود .

برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . تخم کالری شمار شوید  را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد .

 

طب گیاهی ایران خواص زیادی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد .

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام داران قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم کالری شمار شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .

 

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند .

در چین حتی شوید را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند .

یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم کالری شمار شوید استفاده می کنند

همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون میباشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوا استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام.

 

کالری شمار شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

 خوردن شبت سرفه و تنگی نفس را بهبود می دهد.

 مصرف کالری شمار شوید تازه، برای تنگی نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری های تناسلی مفید است.

 شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده آور است و می تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد. 

 

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام درن قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان کالری شمار شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شود را آهسته آهسته بنوشند .

 در چین حتی شود را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند .

 

پختن گوشت با کالری شمار شوید تازه باعث برطرف شدن بوی بد گوشت و پختن سریع‌تر آن می‌شود. این روش پخت، هضم گوشت را برای افرادی که معده‌های ضعیفی دارند، ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل پرورش شوید در منزل و مصرف مداوم آن، فواید بسیاری برای بدنتان دارد.

 

خوردن آب شوید مسکن درد شکم و روده، و رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد می‌باشد.خوردن آب کالری شمار شوید با عسل باعث قی و آسودگی از آزار طعام خراب می‌شود.

خوردن آب پخته کالری شمار شوید رفع سکسکه و قی و غثیان غذای فاسد می‌کند.ضماد پخته شوید که از جوشیدن و پختن سفت شده باشد با عسل بر مقعد باعث لینت طبع می‌شود.نوشیدن آب پخته شوید رفع درد پشت و کلیه و مثانه می‌کند.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد

 

چکاندن آب کالری شمار شوید در گوش رفع امراض گوش می‌کند.مصرف دم‌نوش شوید، باعث کاهش نفخ می‌شود. اگر بتوانید آب کالری شمار شوید را با عسل مصرف کنید، سموم بدن و اخلاط غلیظ از معده را از بین می‌برد و باعث تحریک استفراغ شده و انجام این کار در فصل بهار برای تصفیه دستگاه گوارش بسیار مفید است. 


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آذر 25 , ساعت 10:12 صبح

همه ما می دانیم که کالری شمار شیر دارای خواص فراوانی است و در رشد کودکان و نوجوانان نقش زیادی دارد، از سویی کلسیم موجود در شیر در استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها موثر استدر بخش اول فواید شیر برای سلامتی از جمله پیشگیری از دیابت، پیشگیری از سینوزیت، درمان التهاب مفاصل و نیز تاثیر شیر بر عضله سازی در ورزشکاران مطرح می شود. 

 

فرآورده های لبنی کم چرب دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد که به کنترل سطح قند خون کمک می کند از این رو مصرف منظم آنها می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که یک بیماری شایع در میان بزرگسالان است، کمک کند. دانشمندان  کالری شمار شیر در پژوهشی بر روی بیش از 37000 زن میانسال دریافتند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که بالاترین مصرف لبنیات را داشته اند کاهش یافته است.

 

یکی دیگر از خواص شیر کمک به عضله سازی است. دریافت پروتیئن کافی از مواد غذایی برای حفظ و افزایش توده های عضلانی فاقد چربی مورد نیاز بدن می باشد. شیر یکی از منابع غنی پروتئین های با کیفیت و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن کالری شمار شیر بوده و با عضله سازی بدن در ارتباط است. نتایج پژوهشگران کانادایی نیز تایید کننده این واقعیت است که نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.

 

التهاب مفاصل شایع‌ترین بیماری مفصلی است که بیشتر در میان زنان مشاهده می‌شود. پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند زنانی که به مقدار کافی کالری شمار شیر بدون چربی یا کم چرب می نوشند کمتر به التهاب مفصل زانو مبتلا می‌شوند. برای انجام این بررسی 888 مرد و 1260 زن مبتلا به التهاب مفصل زانو انتخاب شدند، این افراد به مدت چهار سال تحت نظر پزشک قرار گرفته و مشاهده شد با افزایش مصرف کالری شمار شیر در زنان، میزان آسیب مفصلی در آنان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

شواهد قابل توجهی وجود دارد که افزایش مصرف شیر دارای اثر حفاظتی در برابر ابتلا به هر دو سرطان روده بزرگ و سینه دارد. یک مطالعه اخیر روی 45000 مرد سوئدی گزارش داده است که خطر ابتلا در مردانی که 1.5 لیوان کالری شمار شیر در روز و یا بیشتر می نوشیدند 35 ? پایین تر از کسانی بود که کمتر از 2 لیوان در هفته مصرف می کردند. کلسیم و چربی به طور طبیعی در فرآورده های لبنی همانند اسید لینولئیک مزدوج ( CLA ) به عنوان عامل محافظت کننده در سرطان روده بزرگ پیشنهاد شده است.

 

و اما خواص شیر برای لاغری. محققان استرالیایی بر روی 34 فرد دارای اضافه وزن یا چاقی مفرط بررسی‌هایی انجام دادند. این افراد به مدت دو هفته دو نوع صبحانه حاوی 713 کالری دریافت کردند. گروه اول یک صبحانه‌ حاوی 600 میلی‌لیتر آب میوه و گروه دیگر صبحانه‌ای با 600 میلی‌لیتر کالری شمار شیر کم چرب مصرف کردند. چند ساعت بعد از صرف صبحانه به شرکت‌کننده‌ها پیشنهاد می‌شد هر خوراکی که میل دارند مصرف کنند. افرادی که به همراه صبحانه‌ خود شیر کم چرب میل کرده بودند کمتر احساس گرسنگی داشتند و در وعده‌ ناهار نیز پرخوری نمی‌ کردند.

 

پروتئین‌ لاکتوز موجود در کالری شمار شیر باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد. محققان پیش از این به این نتیجه رسیده بودند که کلسیم موجود در محصولات لبنی و به خصوص شیر به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند.

 

تاثیر کلسیم موجود در شیر بر کاهش وزن و لاغری: شیر و لبنیات بیشتر شهرت و اعتبار خود را مدیون همین کلسیم هستند. می‌دانید که کلسیم نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها و جلوگیری کالری شمار شیر از پوکی استخوان بر عهده دارد اما تحقیقات نشان داده‌اند که کاهش وزن هم یکی دیگر از تأثیرات مصرف کلسیم است. بررسی انواع رژیم‌های غذایی نشان داده افرادی که کلسیم بیشتری دریافت می‌کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند. در این میان افزایش مصرف کالری شمار شیر از بهترین راه‌های افزایش دریافت کلسیم است. چرا که خود لاکتوز موجود در آن جذب کلسیم را هم افزایش می‌دهد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آذر 25 , ساعت 10:12 صبح

خون انسان از عناصر حیاتی و ضروری مشابه ساخته شده است، اما در همین زمینه، تفاوت هایی وجود دارد که باعث شده چهار گروه خونی مختلف ایجاد شود (که هر کدام به دو گروه مثبت و منفی تقسیم می شوند). چیزی که باعث تفکیک این چهار گروه می شود پادگنِ آنهاست؛ همان سیستم دفاعی ایمنی که بر سطح گلبول های قرمز قرار دارد. 

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد چگونه جزئیات نوع گروه خونی می تواند الگوهایی از سلامت شخصی را نشان دهد. گفته می شود انواع گروه های خونی می توانند از ما در برابر بیماری های مختلف محافظت کنند:از اوایل قرن بیستم تا به امروز محققان توانسته اند ارتباط هایی بین نوع گروه خونی و برخی بیماری ها بیابند. در اینجا به برخی از این یافته ها درباره گروه خونی اشاره می کنیم.


A بر روی گلبول های قرمز پادتن های B در پلاسما است؛ اگر گروه خونی تان A باشد، می توانید به گروه خونی A و B خون بدهید. 

ترکیب پادگن های یک فرد در گلبول های قرمز این مسئله را مشخص می کند که چه میزان هورمون می تواند منتشر شود. اگر گروه خونتان A باشد، میزان هورمون استرس یعنی همان کورتیزول در بدنتان بیشتر خواهد بود. از طرفی خطر پیشرفت سرطان معده در مقایسه با گروه خونی O و B در این افراد 20 درصد بیشتر است. از طرفی آمار نشان می دهد که خطر بیماری قلبی در این افراد در مقایسه با افرادی که گروه خونی O دارند هم 5 درصد بالاتر است. علاوه بر این، خطر انواع سرطان ها مانند برخی از انواع سرطان لوزالمعده و سرطان خون هم بین افرادی که این گروه خونی را دارند بیشتر گزارش شده است. 

افرادی که این گروه خونی را دارند اغلب افرادی جدی و کوشا، خلاق، حساس? محافظه کار، صبور و مسئولیت پذیر هستند. 

اگر گروه خونی تان B باشد

 

اگر گروه خونی تان B باشد، تنها پادگن B بر روی گلبول های قرمزِ پادتن های A در پلاسمای شما وجود دارد. شما می توانید به افرادی که گروه خونی B و AB دارند خون بدهید. 

خطر بیماری قلبی در افرادی که گروه خونی B دارند نسبت به افرادی که گروه خونی شان O است، 11 درصد بیشتر گزارش شده است. محققان دانشگاه هاروارد دریافتند زنانی که گروه خونی AB یا B دارند خطر پیشرفت سرطان تخمدان در آنها بیشتر وجود دارد، اما اگر گروه خونی تان B باشد، اصلا جای نگرانی نیست. آن دسته از افرادی که گروه خونی B دارند، تعداد دسته های باکتری های خوب و مفید در آنها 50 هزار برابر بیشتر از افرادی است گروه خونشان A یا O است. 

افرادی که این گروه خونی را دارند اغلب افرادی هستند که می توانند به شور و شوق? فعال بودن? خلاقیت و مقاومت خود افتخار کنند.

اگر گروه خونی تان AB باشد 

 

این افراد هم پادگن های A و هم B بر روی گلبول های قرمز دارند? و پادتن های A و B در پلاسمایشان وجود ندارد. اگر گروه خونتان AB مثبت باشد، می توانید به کسی که گروه خونی اش AB است خون بدهید. 

افرادی که گروه خونی AB دارند خطر بیماری قلبی در آنها نسبت به گروه خونی O حدود 23 درصد بیشتر است. در واقع داشتن گروه خونی AB احتمال این مسئله را دو برابر بیشتر می کند که مادری از مشکلات مربوط به فشار خون - که آن را پره اکلامپسی می نامند – رنج ببرد. تحقیقات نشان می دهد آن دسته از افرادی که گروه خونی AB دارند 82 درصد احتمال بروز مشکلات شناختی در آنها در مقایسه با افرادی که گروه های خونی دیگری دارند بیشتر است؛ خصوصا مواردی مانند یادآوری خاطره? زبان و دقت و توجه. 

اگر گروه خونی تان AB است، فردی خونسرد، آرام، منطقی و انعطاف پذیر و یا فردی مردد و دودل، فراموش کار و بی مسئولیت هستید. 

اگر گروه خونی تان O باشد 

 

اگر در دسته ی گروه خونی O قرار دارید، پادگن های A و B روی گلبول های قرمزتان وجود ندارد اما هر دو پادتن A و B در پلاسمایتان هست. گروه خونی O مثبت یکی از شایع ترین گروه های خونی است؛ گروه خونی O منفی فقط می تواند به O منفی خون بدهد. 

اگر گروه خونی تان O است، احتمال بروز جراحت در شما و نیز خطر وبا بیشتر است. خبر خوب این است که افرادی که گروه خونی O دارند خطر بروز سرطان لوزالمعده و میزان مرگ و میر ناشی از مالاریا در آنها کمتر از افرادی است که گروه های خونی دیگری دارند. 

افرادی که این گروه خونی را دارند، افرادی با اعتماد به نفس، مصمم و با اراده و اهل شهود هستند اما متأسفانه ممکن است سردمزاج، غیرقابل پیش بینی و نیز معتاد به کار هم باشند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آذر 22 , ساعت 10:41 صبح

مادرانی که شیر کافی ندارند میتوانند برای نوزاد خود از کالری شمار شیرخشک استفاده کنند. بعضی از مادر ها فکر میکنند شیر خشک برای بچه مضراست ولی اینطور نیست .

مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند

 

 «می توانم علاوه بر شیر خودم، کالری شمار شیرخشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم هایی باشد که برای بار اول بچه دار می شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم نمی گذارند و تا می توانند از فواید شیر مادر برای شان می گویند. اما واقعا می توان همراه با شیر مادر به نوزاد شیر خشک هم داد؟

 

در حالت عادی در 6 ماه اول ارجحیت با شیر مادر است اما اگر مادر احساس کند وزن گیری فرزندش خوب نیست و یا اگر پزشک مشاهده کند که وزن نوزاد در توزین ماهیانه نرمال نیست، مادر می تواند به فرزندش کالری شمار شیرخشک هم بدهد. اگر شیر مادر کافی نباشد مادر می تواند با قاشق به بچه اش شیر خشک بدهد.گاهی هم وسواس زیاد مادران بر تغذیه ی فرزند شان باعث می شود تصور کنند او خوب شیر نمی خورد و وزن گیری خوبی ندارد، در حالی که طبق وزن گیری ماهیانه و نظر پزشک وزن گیری کودک ایده آل است.

 

 مادران قبل از دادن کالری شمار شیرخشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند سپس اگر متوجه شدند شیر شان برای بچه کافی نیست می توانند با قاشق به او شیر خشک بدهند. استفاده از سرشیشه هم برای شیر دادن به بچه توصیه نمی شود چون معمولا منافذ سرشیشه ها خیلی باز است و شیر راحت تر به دهان بچه سرازیر می شود. بنابر این شیر خوردن را برای بچه راحت می کند در صورتی که او نباید به کالری شمار شیرخشک عادت کند.

 

نوزادان به دلیل راحت طلبی و جریان خوب شیر از نوک سرشیشه، آن را زود قبول می کنند چون آنها برای شیر خوردن از سینه ی مادر شان باید انرژی بیشتری مصرف کنند. ضمن اینکه این جریان مکش قوی کودک است که باعث می شود در سینه های مادر شیر کالری شمار شیرخشک تولید شود.

 

 ترجیح ما بر این است که شیر خشک به کودک داده نشود اما اگر وزن کودک طبیعی نباشد و یا پزشک تشخیص دهد که مادر شیر کافی برای نوزاد ندارد، مادر می تواند از کالری شمار شیرخشک برای بچه استفاده کند. همچنین بهترین مشوق برای تولید شیر مادر، همین عمل مکیدن نوزاد است. بسیاری از مادران از شیردوش برای دوشیدن شیر استفاده می کنند اما متأسفانه شیر این مادران چند ماه بعد خشک می شود چون تحریکات لازم را برای تولید کالری شمار شیرخشک ندارد.زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است.

 

حتی دوقلو ها و چندقلو ها هم می توانند از شیر مادر تغذیه کنند چون معمولا این نوزادان وزن زیادی ندارند اما به همان اندازه شیر مادر زیاد می شود. این بچه ها حتی همزمان هم می توانند از شیر مادر تغذیه کنند. کالری شمار شیرخشک برای اینکه مادران خیالشان از بابت شیر خوردن هر دو بچه راحت شود می توانند ابتدا به قل قوی تر اجازه دهند تا کمی شیر بخورد سپس با سینه ی دیگر به قل ضعیف تر شیر بدهند. چون همین که یکی از سینه ها شیر تولید کند، آن دیگری هم پر از شیر می شود. 

 

زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است و بعد از این مدت معمولا شیر سینه تمام می شود. به همین دلیل دکتر معتمد می گوید:« برای حل این مشکل مادران می توانند به مقدار 30 CC کالری شمار شیرخشک با قاشق به کودک بدهند. البته همیشه گریه های کودک دلیل گرسنه بودن او نیست.

 

همچنین مادران باید این نکته را بدانند که حتما بعد از دادن شیر خود به بچه، به او شیر خشک بدهند. چون شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می شود، پروتئین های موجود در آن برای کودک قابل هضم است، قند و نمک کمتری دارد و باعث تنظیم املاح و آب بدن او می شود. اما از لحاظ مزه کالری شمار شیرخشک کمی خوشمزه تر و شیرین تر از شیر مادر است به همین دلیل است که بسیاری از نوزادان شیر خشک را به شیر مادر ترجیح می دهند.

 

 بیماری های مختلف، شیمی درمانی، بارداری مجدد و عدم ارتباط عمیق مادر با فرزندش روی شیر خوردن نوزاد تأثیر می گذارد. همچنین دارو های مختلفی که مادر مصرف می کند، بیماری های عفونی تب دار، انواع سرطان ها، استرس و بیماری هایی که را ضعیف می کنند کالری شمار شیرخشک می توانند بر مزه ی شیر مادر تأثیر بگذارند.

 

 بیماری های مغزی و قلبی، ریفلاکس معده به مری، شکاف کام، کیپ بودن بینی و عدم هماهنگی عضلات حلق و حنجره بعضی از بیماری هایی هستند که بر شیر خوردن بچه تأثیر می گذارند.»برای این که مادران بتوانند به نوزادشان خوب شیر بدهند کالری شمار شیرخشک  و از پس کار های او بربیایند، اطرافیان و مخصوصا همسران شان باید از آنها حمایت کنند و تا مدتی بعضی از وظایف را بر عهده بگیرند و از لحاظ روحی از آنها حمایت کنند. 


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آذر 22 , ساعت 10:41 صبح

اگر شما به تزریق خون یا پیوند عضو نیاز داشته باشید، پزشک می‌تواند از نوع گروه خونی شما برای تشخیص این موضوع استفاده کند که آیا خون شما با خون اهدا شده یا اندام اهدا شده سازگاری دارد یا خیر. تعیین گروه خونی نیز به وجود آنتی‌ژن‌های خاصی در سلول‌های قرمز خون (RBCs) بستگی دارد. آنتی‌ژن‌ها همان پروتئین‌هایی هستند که واکنش سیستم ایمنی را به تولید آنتی‌بادی‌ها برانگیخته می‌کنند. به‌طور کلی، 4 نوع گروه خونی شناسایی شده است:

-گروه خونی A که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع A است.

-گروه خونی B که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع B است.

-گروه خونی AB که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع A و B است.

-گروه خونی O که حاوی هیچ کدام از آنتی‌ژن‌های نوع A و B نیست.

همچنین خون هر فردی براساس Rh مثبت (+) یا Rh منفی (-) طبقه‌بندی می‌شود. خود Rh نیز براساس وجود یا عدم وجود پروتئین خاصی در RBCs به نام rhesus factor تعیین می‌گردد.

تعیین گروه خونی به پزشکان کمک می‌کند تا نوع خون اهدایی متناسب با گروه خونی شما را به‌درستی انتخاب کنند. بعضی از گروه‌های خونی حاوی آنتی‌بادی‌هایی هستند که واکنش‌های سیستم ایمنی را بر علیه گروه‌های خونی دیگر برانگیخته می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان چارچوب زیر را درباره گروه‌های خونی ارائه کرد:

-اگر گروه خونی‌تان A است، فقط باید از گروه‌های A و O خون دریافت کنید.

-اگر گروه خونی‌تان B است، فقط باید از گروه‌های B و O خون دریافت کنید.

-اگر گروه خونی‌تان AB است، می‌توانید از گروه‌های A، B، AB یا O خون دریافت کنید.

-اگر گروه خونی‌تان O است، فقط باید از گروه خونی O خون دریافت کنید.

 

چارچوب جزئی‌تر و دقیق‌تر گروه‌های خونی نیز به ترتیب زیر است:

-افراد دارای گروه خونی O منفی فقط می‌توانند از گروه خونی O منفی خون دریافت کنند.

-افراد دارای گروه خونی O مثبت می‌توانند از گروه خونی گروه خونی O مثبت و گروه خونی O منفی خون دریافت کنند.

-افراد دارای گروه خونی A منفی فقط می‌توانند از گروه خونی A منفی و گروه خونی O منفی خون دریافت کنند.

-افراد دارای گروه خونی A مثبت می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: O منفی، O مثبت، A منفی و A مثبت.

-افراد دارای گروه خونی B منفی فقط می‌توانند از گروه خونی O منفی و گروه خونی B منفی خون دریافت کنند.

-افراد دارای گروه خونی B مثبت می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: گروه خونی O منفی، گروه خونی O مثبت، گروه خونی B مثبت و گروه خونی B منفی.

-افراد دارای گروه خونی AB منفی می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: گروه خونی O منفی، A منفی، B منفی و AB منفی.

-افراد دارای گروه خونی AB مثبت نیز می‌توانند از همه گروه‌ها خون دریافت کنند.

درواقع اگر شما دارای گروه خونی AB باشید، «گیرنده همگانی» ‌هستید و می‌توانید از همه گروه‌های خونی، خون مورد نیاز خودتان را دریافت کنید. همچنین اگر دارای گروه خونی O باشید، «اهداکننده همگانی» محسوب می‌شوید. 


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ