سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 آذر 29 , ساعت 12:25 عصر

این گروه خونی ab شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است و فقط 2 الی 5 درصد از جمعیت کل جهان دارای این گروه خونی می باشند. 

گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می باشد. شناخت آنها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آنها تلفیقی از سایر گروههای خونی است. 

به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می گویند، زیرا می تواند از هر 3 گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است. 

 

از آنجایی که این گروه خونی جنبه هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیتهای گروه خونی A و تواناییهای سازمانی گروه خونی B هستند. 

افراد با گروه خونی AB دارای خلق و خوی ضد و نقیضی بوده و به راحتی نمی توان آنها را شناخت. آنها مخلوطی از تضادها هستند، خجالتی در مقابل بعضی ها، بی باک و گستاخ با بعضی دیگر، برونگرا و درونگرا، گاهی بسیار آرام و خونسرد به نظر می رسند. متکلف و ظاهرنما، اما در عین حال مرموز و غیرقابل پیش بینی هستند. در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آنها توانا هستند. به آسانی خسته می شوند. آنها می توانند اجتماعی و مطمئن یا خجالتی و کمرو باشند. در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند. علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند. 

 

این گروه کم جمعیت را می توانیم فرهیخته ترین گروه جمعیتی بدانیم. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند. اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوء استفاده نکنید و بار زیادی را روی دوششان نیندازید. افراد دارای گروه خونی AB می توانند آشوبهایی را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. آنها تاجران خوبی هستند. 

 

رومانتیک و احساساتی بوده و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید تلاش کنند. این افراد به آسانی کسی را نمی بخشند، گاهی خشمگین می شوند و اغماض را دوست ندارند. آنها درباره ی گذشته بسیار حساسند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. خونسردند، اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و به کارهای هنری بسیار علاقه دارند. چندان مسؤولیت پذیر نیستند و مسؤولیتهای زیاد از حد برای آنان ایجاد مشکل می کند. 

 

افرادی محافظه کارند، از قدرت فهم بالایی برخوردارند. خودرای و مستقل، علاقمند به مطالعه و ورزش و کم حرف هستند. به معنویات علاقه دارند. گرچه صاحبان گروه خونی A افرادی وقت شناس هستند، اما گروه خونی ab ها نیز در رتبه دوم وقت شناسی قرار دارند. 

فرد با گروه خونی AB در صورتی که پشتکار داشته باشد، می تواند خیلی زود پیشرفت کند. آنها از نظر فکری پیشرو هستند. تعادل در فعالیتهایشان به آنها در رسیدن به قدرت واقعی کمک می کند. افرادی منطقی، حسابگر، امین و روراست هستند. قابل اعتماد بوده و تمایل زیادی به محبوب بودن دارند. این افراد هنرمندان خوبی هستند. همچنین آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. چنین افرادی برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، کارمندی و کارفرمایی هردو مناسب هستند. بسیاری از آنها نیز ویژگیهای لازم برای معلم بودن و تدریس را دارند. 

 

اگر با فردی از این گروه خونی روبرو هستید، باید بدانید که نه به گذشته فکر می کند و نه به آینده دور. برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند. شناختن فردی از این گروه خونی آسان نیست، زیرا او نه فردی خودمانی است و نه محافظه کار بودنش می گذارد که از حال و هوایش سر در بیاورید. 

گاهی داشتن گروه خونی AB مشکل است. افراد با این گروه خونی علاقه ای ندارند در چارچوبهای دیگران قرار بگیرند. اگر احساس محدودیت زیاد از حد کنند، چارچوبها و محدودیتها را زیر پا گذاشته و به روش خود عمل می کنند. 

 

افراد این گروه به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند، دارای این گروه خونی هستند. 

در افراد این گروه خونی عشق به معنای واقعی وجود دارد. آنها افرادی مهربان، خوش خلق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنان زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری از دستشان بر می آید، برای کمک به دیگران انجام می دهند. 

کولی ها اصلی ترین صاحبان این گروه خونی هستند و حساسیت شگفت انگیز روحی شان هم می تواند نشانه ای برای عضویتشان در این گروه باشد. اما در میان AB ها، سرگروههای مذهبی را هم مشاهده می کنیم. برای مثال بودا، سن فرانسیس و مهاتما گاندی همگی از اعضای این گروه خونی بوده اند و آرامش فوق العاده شان هم گویای تعلقشان به این گروه است. می گویند که حضرت مسیح نیز دارای گروه خونی ab بوده است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آذر 29 , ساعت 12:25 عصر
این گروه خونی در زمانی تکامل یافت که انسانها بیشتر سفر می کردند و حاصل مهاجرت انسانها به مناطق شمالی و سردسیر و سخت تر از نظر زندگی بوده است. 
گروه خونی B با طبع بلغم در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آب می باشد. انعطاف پذیر و سازشکار هستند و حساسیت کمی دارند. 
هیچ گروه خونی دیگری به اندازه B مظهر میانه روی نیست. اگر گروه خونی شما B است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قویتر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عملگرا هستید. 
گروه خونی O و گروه خونی A ظاهرا در دو جهت مخالف قرار دارند، در حالیکه گروه خونی B با هیچکدام از این گروهها مخالفتی نداشته و در برابر برخورد با حوادث می تواند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کند. این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند، بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. این افراد در بعضی از خواص و ویژگیها شبیه گروه خونی O می باشند، ولی در شرایط خاص قادرند راه خود را جدا و مستقل از این شباهت کنند و برای خود مسیر دیگری انتخاب کنند. به بیان دیگر این افراد با تکامل تدریجی این توان را یافته اند که قادرند بهترین راه را برای خویش انتخاب کنند. 
افرادی با گروه خونی B ، مستقل هستند و تمایل به حفظ تعادل دارند. آنها مانند افراد با گروه خونی A متفکرند و مانند افراد گروه خونی گروه خونی O جاه طلبند. آنها همدل هستند و به راحتی نقطه نظرات دیگران را درک می کنند. با این حال اغلب در به چالش کشیدن یا مقابله با دیگران مرددند. آنان مانند آفتاب پرست انعطاف پذیرند و می توانند دوستان خوبی باشند. 
جمعیت دارندگان این گروه خونی زیاد نیست، اما می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. 
این افراد گروه خونی b+ به شدت رک و صریح الهجه هستند و دوست دارند زود سر اصل مطلب بروند. آنها کار زیادی با ساختارهای پیچیده اجتماعی ندارند و زیاد هم در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گر چه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست، اما باعث می شود این افراد در خلاقیت و نوآوری و پدید آوردن راهها و رسمهای تازه، همیشه در صف اول باشند. آنها از بیان ایده های جدید نمی هراسند. بی قید و بند هستند  و  گروه خونی افرادی انعطاف پذیر و سازشکار به شمار می روند. این افراد تیزهوش هستند، اما هرگز نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. آنها به راحتی از دیگران دستور نمی گیرند و علاقه مند به داشتن راه مخصوص به خود هستند. معمولا جزو بهترین افراد تیم می شوند. خود کفا، خلاق و مبتکر بوده، اغلب کارها را با روش های خودشان انجام می دهند و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند و در اوج تکبر، آسان گیر هستند. 
افرادی هدف گرا با ذهن قوی، پرانرژی و جدی در راه رسیدن به هدف هستند. پشتکار زیادی دارند و از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. آنها کاری را شروع می کنند و آن را ادامه می دهند، تا زمانی که تکمیل شود، ضمن این که آن را به خوبی تکمیل می کنند. افرادی تکرو و مستقل هستند و راه خود را در زندگی پیدا می کنند. آنها به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. رازدار خوبی نیستند و گروه خونی b+ نمی شود اسرار و کارهای محرمانه را با آنها در میان گذاشت. این افراد شایسته روزنامه نگاری و نویسندگی، هنر و کارهای فکری هستند و می توانند مجری یک برنامه تلویزیونی، یک بازیکن گلف یا آرایشگر خوبی باشند. 
گروه خونی b+ آشپزهای خارق العاده ای هستند و به شکم شان بیش از حد اهمیت می دهند. آنها علاقه ای به زرق و برق ندارند و زندگی را راحت تر از دیگران می بینند و از کارهای رقابتی خوششان نمی آید. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. فراموش کار هستند و به راحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. چنین افرادی می توانند به راحتی و با سخنانشان شما را شیفته خود کرده و به گروه خونی b+ یک عشق ماجراجویانه دعوت تان کنند. اما یادتان نرود که آنها می توانند به راحتی بی وفایی کنند، گاهی هم افرادی تنبل و حتی دمدمی مزاج می شوند. 
افرادی خوش بین، فعال، مهربان، پرسروصدا و در عین حال خودپسند و خودبین هستند. شخصیتهایی ماجراجو و دلیر دارند. موجوداتی اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند. علاقه به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند. 
افراد گروه خونی b+ دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند و بین جسم و روح آنان هماهنگی خاصی وجود دارد. آنها صلح طلبند و دارای ثبات روانی مناسب هستند. از خواص گروه خونی B داشتن زندگی منظم و آرام است. کسانی که گروه خونی B دارند، بشاش و خوشرو، اما با رفتارهایی نامتعارف هستند که به فردگرایی و خودخواهی تمایل دارند. 
جالب است بدانید 30 تا 40 درصد میلیونرها و ثروتمندان جهان و بسیاری از مدیران و اشخاص در سطوح بالا دارای گروه خونی B هستند. 
اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزشهایی دارند که نیاز به تمرکز زیاد دارد. آنها در جنگ هم می توانند فرماند هانی خلاق باشند و کسانی مثل ناپلئون بناپارت، مارشال رومل و ژولیوس سزار همگی از صاحبان این گروه خونی بوده اند.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آذر 28 , ساعت 10:17 صبح

خون از سلولهای خونی ومایعی به نام پلاسما تشکیل شده است. نوع گروه خونی توسط شناساگرهای خاصی که بر سطح سلول های خونی وجود دارد مشخص می گردد. این شناساگرها که آنتی ژن نامیده می شوند، به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا گلبول های قرمز خودی را تشخیص دهد. 4 نوع گروه خونی اصلی وجود دارد که عبارتند از: A/B/AB/O.

 

این گروه خونی توسط آنتی ژن هایی که درسطح سلولهای خونی وآنتی بادی هایی که در پلاسمای خونی وجود دارند مدیریت می شوند. آنتی بادی ها که ایمنوگلوبولین نیز نامیده می شوند پروتئین هایی هستند که در برابر عوامل خارجی ترشح می شوند. آنتی بادی ها به آنتی ژن های خاصی که باعث تخریب سیستم ایمنی بدن می شوند متصل می گردند.

 

برخلاف بقیه شاخص های بدن که توسط 2 الل یا فرم ژنتیکی تعیین می گردد صفت گروه خونی توسط 3 الل کنترل می شود. (A, B, O) این الل های چندگانه 6 نوع ژنوتیپ (ژن هایی که باعث توارث الل ها می گردد) و4 نوع فنوتیپ (بیان کننده صفت های فیزیکی) بروز می دهند.

 

الل های A و B نسبت به O  غالب اند. زمانی که هردو الل به ارث رسیده الل O باشد ژنوتیپ هموزیگوت مغلوب و گروه خونی O است. وقتی که یکی از الل های به ارث رسیده A  ودیگری B باشد ژنوتیپ هتروزیگوس و گروخونی AB است.

 

گروه خونی A:

ژنوتیپ AA یا AO دارند. آنتی ژن های سطح سلول های خونی A وآنتی بادی های پلاسما B می باشد.

 

گروه خونی B:

ژنوتیپ BB یا BO دارند. گروه خونی  آنتی ژن سطح سلول های خونی B و آنتی بادی های پلاسما A است.

 

گروه خونی AB:

ژنوتیپ AB است. آنتی ژن های سطح سلولهای خونی A وB است وهیچ گونه آنتی بادی درپلاسما وجود ندارد.

 

گروه خونی O:

ژنوتیپ OO است. هیچ آنتی ژن A یا B درسطح سلول های خونی وجود ندارد و آنتی بادی های A و B در پلاسما دارند.

این واقعیت وجود دارد که افرادی که گروه خونی خاصی دارند در برابر سایر گروه های خونی آنتی بادی تولید می کنند بنابراین گروه خونی افراد برای انتقال باید سازگار باشد.

افرادی که گروه خونیAB  دارند به دلیل اینکه در پلاسمای خود هیچ آنتی بادیA  یاB  ندارند می توانند از افرادی با گروه های خونی A, B, AB یا O خون دریافت کنند.

 

فاکتور Rh:

علاوه بر آنتی ژن های گروه  ABO، یکی دیگر از آنتی ژن گروه خونی واقع در سطوح سلول های قرمز خون فاکتور رزوس یا Rh است. این فاکتور ممکن است در سطح گلبول های قرمز وجود داشته باشد. درصورت وجود این فاکتور گروه خونی مثبت و درغیر این صورت منفی است. افرادی که Rh مثبت اند می توانند از Rh+  و Rh- خون دریافت کنند. افرادی که Rh منفی اند تنها می توانند از Rh- خون دریافت کنند.

 

ترکیب گروه های خونی عامل ABO و Rh، در مجموع هشت نوع گروه خونی به وجود می آورد.

 

A+, A-, B+, B-, AB+, AB-, O+, O-

افرادی که AB + می باشد دریافت کنندگان جهانی نامیده می شود زیرا آنها می توانند هر نوع خون دریافت کنند. افرادی که O- هستند اهدا کنندگان جهانی نامیده می شود زیرا آنها می توانند خون به افراد با هر نوع گروه خونی اهدا کنند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آذر 28 , ساعت 10:17 صبح

افرادی که گروه خونی  A دارند

افرادی که به نظریه شباهت اخلاقی افراد با گروه های خونی یکسان اعتقاد دارند، می گویند اگر گروه خونی فردی A باشد، او فردی مشکل پسند و منظم است. این افراد عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف هستند و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کنند. چنین فردی مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد.

 

محققان می گویند صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند اما در عین حال، افرادی کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند. بررسی ها روی گروه خونی افراد نشان داده که کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است زیرا این افراد به جزییات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند.

 

متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم. آنها تودار هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند. اعضای این گروه خونی گرچه رهبرانی باهوش و مقتدر هستند اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند.

 

افرادی که گروه خونی B دارند

بر اساس آمار ها افرادی که دارندگان این گروه خونی هستند گروه زیادی نیستند اما بر اساس این تئوری می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. گرچه افراد بین گروه خونی را هر کسی نمی تواند تحمل کند اما آنها خصوصیات جالبی دارند که در اوج پیچیده بودن شان، آنها را زیبا تر جلوه می دهد. این افراد به شدت رک هستند. آنها به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند.

 

به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گرچه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست اما باعث می شود که این افراد در هنر و نوآوری و پدید آوردن راه و رسم های تازه، همیشه در صف اول باشند. این گروه افرادی گروه خونی انعطاف پذیر به شمار می روند. پیچیدگی های آنها، چیزی از توانایی خارق العاده شان در تجسس کم نمی کند و این موضوع به خلاقیت شان می افزاید.

 

این افراد تیزهوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند. می گویند افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند. نکته عجیب اینجاست که تحقیقات نشان داده اعضای این گروه خونی ، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند.

 

افرادی که گروه خونی AB دارند

بر اساس آمارها این گروه از همه گروه های دیگر کم شمارتر هستند اما این گروه کم جمعیت را می توان گروه خاص و شاید فرهیخته ترین گروه دانست. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند.

 

این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوءاستفاده نکنید و بار زیادی را روی دوش شان نیندازید. افراد دارای گروه AB، می توانند آشوب هایی که به پا می کنید را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. آنها تاجران خوبی هستند و با پشتکارشان، خیلی زود پیشرفت می کنند.

 

آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. صاحبان گروه خونی AB افرادی وقت شناس هستند که نه به گذشته فکر می کنند و نه به آینده دور؛ برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند.

 

افراد با گروه خونیO

بر اساس تئوری ها افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند چراکه افرادی هستند که عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند.

 

آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند البته ریسک پذیر بودن شان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند و بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. افراد صاحب این گروه خونی، خوشبین و وفادارند و به نظر می رسد که میانه ای هم با عصبانیت ندارند.

 

البته نباید فراموش کرد که این افراد در اغلب موارد بی نهایت حسود هستند و مدیریت بحران خوبی هم ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه خونی ، افرادی طماع بسازد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
دوشنبه 96 آذر 27 , ساعت 10:28 صبح

به طور خلاصه گروه خونی برای ازدواج یک روش برای تقسیم بندی خون افراد است. این تقسیم بندی بر اساس وجود یا عدم وجود پادگن (آنتی ژن) های موروثی خواصی روی سطح گلبول های قرمز انجام می شود. براساس مهمترین این تقسیمات، خون همه انسانها به چهار دسته A,B,AB و Oو بر اساس یک تقسیم بندی دیگر به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود.

مثلا کسی که آنتی ژن A را بروی گلبولهای قرمز خود بروز می دهد، گروه خونش A است و یا فردی که هردو پادگن A و B را دارد گروه خونش AB و فردی که هیچکدام از این آنتی ژن ها را ندارد خون او از گروه O است.

 

ارتباط بین گروه خونی افراد و ازدواج چیست؟

 

بعد از طی گروه خونی برای ازدواج مراحل خواستگاری و بله برون، هنگامی که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنید، یک معرفی نامه عکس دار به شما داده می شود تا به مراکز آزمایش خون جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج مراجعه کنید. اما این آزمایشات هیچ ارتباطی به گروه خونی شما ندارد. چراکه گروه های خونی هیچ مانعی برای وصلت افراد ایجاد نمی کنند و افراد با هر گروه خونی که داشته باشند می توانند با یکدیگر عروسی کنند. مگر اینکه پای عوامل دیگری مثل خطر ابتلای جنین به تالاسمی و یابیماری های ژنتیکی در میان باشد. برای پیشگیری تالاسمی، زوجین می بایست پیش از عقد آزمایش گروه خونی برای ازدواج خون انجام دهند. اما برای پیشگیری از بیماری های ژنتیکی در جنین، توصیه می شود که تمام افراد قبل از ازدواج نسبت به انجام آزمایشات ژنتیک اقدام کنند.

 

آزمایشات قبل از عقد نه ربطی به گروه خون افراد دارند و نه شامل آزمایش ژنتیک می شوند. اما در برخی از موارد و برای بعضی از زوجین در همان مراکز انجام آزمایشات پیش از عقد، متخصصان به گروه خونی برای ازدواج عروس و داماد توصیه می کنند که با توجه به شرایطی که دارند نسبت به انجام مشاوره ژنتیکی اقدام کنند. این موارد عبارتند از:

 

زوج هایی که باهم نسبت فامیلی دارند. این شامل هر نسبتی می شود. ( هر گونه ازدواج فامیلی )

زوج جوانی که یکی از آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.

زوج جوانی که یکی از اعضای درجه یک فامیل آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.

خانم هایی که قصد ازدواج دارند و سن آنها کمتر از 18 سال یا بیشتر از 33 است.

زوج جوانی که در مراکز حساس و پرخطر فعالیت می کنند و با مواد شیمیایی و یا گروه خونی برای ازدواج هسته ای سر و کار دارند.

 

بنابراین آنچه که در گروه خونی برای ازدواج افراد می تواند مشکل ساز باشد، یکسان بودن گروه خونی نیست بلکه ارتباط خونی ( مثلا در ازدواج فامیلی ) است که می تواند باعث مشکلات ژنتیکی شود.

به جز احتمال بروز بیماری های ژنتیکی و همچنین تالاسمی، خوشبختانه سایر اختلالاتی که ممکن است در جنین ایجاد شود، در همان دوران بارداری قابل تشخیص و پیشگیری است. بنابراین لازم نیست در زمان عروسی نگران آنها باشید.

 

گروه خونی برای ازدواج به هم نخورده است، یعنی چه؟

 

گفتیم که گروه خونی هیچ ربطی به ازدواج ندارد. اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از اینکه می گویند “گروه خون عروس و داماد به هم نخورده” چیست؟ باید گفت این اصطلاح، اشاره به برخی نتایج که در آزمایشات قبل از عقد مشخص شود، دارد. وقتی یکی از طرفین در سوابق خود و یا اقوام خود یکی از بیماری هایی که از طریق ژن منتقل می شود ( مثل تالاسمی ) وجود داشته باشد با انجام گروه خونی برای ازدواج بررسی می کنند که چقدر احتمال ابتلای فرزند آنها به آن بیماری ها وجود دارد. چنانچه این احتمال بالا باشد به آنها توصیه می شود که عقد نکنند و به آنها درباره عواقب بچه دار شدنشان هشدار می دهند.

 

علاوه براین کسانی که دارای تالاسمی مینور هستند چنانچه با فرد دیگری که او هم مبتلا به تالاسمی مینور است عروسی کنند 25 درصد احتمال دارد که فرزندان آنها مبتلا به تالاسمی ماژور بشود. تالاسمی مینور دارای هیچ علامت خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد. فرد مبتلا به تالاسمی مینور نیز از نظر ظاهری کاملا سالم است و وصلت او با افراد سالم هیچ عواقبی ندارد. اما تالاسمی ماژور یک بیماری حاد است و نیاز به درمان دارد و مشکلات و هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت. لذا چنانچه در آزمایش خون قبل از عقد معلوم شود که هردو طرف تالاسمی مینور دارند، آزمایشات تکمیلی دیگر به همراه مشاوره ژنتیکی  گروه خونی برای ازدواج برای آنها انجام خواهد شد و به آنها در باره عواقب بچه دار شدنشان هشدار داده می شود.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ