سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 96 آذر 11 , ساعت 10:23 صبح

کالری شمار کشمش با حذف آب از انگور بدست می آید. از آنجا که دهیدراتاسیون حجم را کاهش می دهد محتوای قند و کالری کشمش بطور قابل توجهی در یک وعده کوچکتر، در مقایسه با میوه های تازه بالاتر می باشد. با توجه به نظر وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک وعده کشمش یک چهارم فنجان است. که این شامل 108 کالری و 21 گرم قند است. ولی یک چهارم فنجان انگور بی هسته، که شامل 26 کالری و 5.9 گرم قند می باشد.

 

از فواید کالری شمار کشمش تسکین یبوست، اسیدوز، کم خونی، تب و اختلال عملکرد جنسی است. کشمش برای کمک به تلاش در افزایش وزن از راه سالم موثر شناخته شده است و همچنین بر سلامت چشم، مراقبت از دندان و کیفیت استخوان تاثیر مثبت دارد.

کشمش یک عضو سالم از رده میوه های خشک می باشد. این خوراک طلایی، سبز یا سیاه رنگ مورد علاقه ی تقریباً همه شما به ویژه کودکان می باشد. کشمش به طور گسترده در پخت و پز فرهنگی در سراسر جهان ( به خصوص در دسر ) استفاده می شود و نیز به عنوان مکمل های غذایی با انرژی بالا برای کوهنوردان و اردوها استفاده می شود.

یبوست – وقتی کشمش را قورت می دهید فیبر موجود در آن شروع به تورم و با توجه به مایعات طبیعی بدن می کند این فرم کالری شمار کشمش خشک منقبض شده به مواد غذایی در حال حرکت از طریق دستگاه گوارش اضافه شده و به تسکین یبوست کمک می کند. نوع فیبر در نظر گرفته شده در کشمش فیبر نامحلول است علاوه بر کاهش یبوست، کشمش نیز می تواند به متوقف کردن مدفوع شل کمک کند زیرا دوباره با جذب مایع مدفوع شل و دفعات اسهال را بصورت غیر قابل پیش بینی کاهش می دهد.

 

افزایش وزن – کالری شمار کشمش ، مانند تمام میوه های خشک، ابزار بسیار خوبی برای به دست آوردن وزن از یک راه سالم است از آنجایی که آنها پر از فروکتوز و گلوکز هستند و حاوی مقدار زیادی از انرژی بالقوه است. کشمش بخش ایده آل از یک رژیم غذایی برای ورزشکاران و یا بدنسازان که نیاز انرژی بالا دارند می باشد آنها علاوه بر رژیم غذایی سالم بیشتر به دلیل بسیاری از ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی در کشمش، مانند سلنیوم و فسفر، که جذب سایر مواد مغذی و پروتئین را در بدن تسهیل می کند.

پیشگیری از سرطان: کشمش دارای سطوح بالایی از ترکیب های آنتی اکسیدان پلی فنلی در خون می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد که در اطراف بدن شناور هستند تمیز می کنند رادیکال های آزاد یکی از عوامل اولیه که منجر به رشد خود به خود سلول های سرطانی می شود و همچنین به عنوان ماده ای است که می تواند بر روی متاستاز تحریک اساسی بگذارد. بنابر این، با مصرف کالری شمار کشمش در رژیم غذایی خود سطح این آنتی اکسیدان قوی را در سیستم خود افزایش دهید شما می توانید از شکل گیری سرطان جلوگیری یا سرعت پیشرفت آن را کم نمایید.

 

فشار خون بالا: برای سال های بسیاری، برخی از مردم اعتقاد دارند که کشمش دارای قدرت برای کاهش فشار خون و حفاظت از یکپارچگی سلامت قلب دارد مطالعات فشرده همبستگی مثبت بین کاهش فشار خون بالا و مصرف کشمش را نشان می دهد هر چند این یافته ها هنوز هم کاملاً قطعی نیستند بسیاری از مواد غذایی کالری شمار کشمش بسته بندی شده، مفید است اما کارشناسان بر این باورند که سطح بالایی از پتاسیم در کشمش است و به کاهش فشار خون کمک می کند پتاسیم یک راه خوب برای کاهش تنش رگ های خونی و کاهش فشار خون است.

 

کم خونی: کشمش حاوی مقدار قابل توجهی از آهن است که به طور مستقیم به درمان کم خونی کمک می کند. این همچنین شامل مجموعه از ویتامین B است که برای تشکیل خون جدید ضروری است. محتوای مس بالا در کالری شمار کشمش نیز به تشکیل سلول های قرمز خون کمک می کند.

تب: موادغذایی گیاهی فنولیک، به عنوان میکروب کش، دارای خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدان شناخته شده است و در کشمش می تواند در درمان تب با جنگیدن با عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک کند.

مراقبت از چشم: کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. این مواد مغذی گیاهی برای سلامت چشم بسیار خوب هستند آنها همچنین چشم ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ( اکسیدان ها )، در قالب دژنراسیون ماکولا، ضعف بینایی مرتبط با سن و آب مروارید محافظت می کنند. علاوه بر ویژگی های آنتی اکسیدانی خود، کالری شمار کشمش حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، A – بتا کاروتن و A – کاروتینوییدهای است که همه برای سلامت چشم ضروری می باشد.

 

اختلال عملکرد جنسی: کشمش به مدت طولانی برای تحریک میل جنسی و القاء تحریک شناخته شده است که عمدتاً به دلیل حضور یک اسید آمینه به نام آرژینین است که در درمان اختلالات نعوظ سودمند است. آرژینین همچنین سطح تحرک اسپرم را افزایش می دهد که می تواند شانس حاملگی را افزایش دهد.

سلامت استخوان: کلسیم، که عنصر اصلی استخوان های ما است که در کالری شمار کشمش وجود دارد و این میوه های خشک نیز یکی از بهترین منابع بور می باشد. بور برای تشکیل استخوان مناسب و کارآمد و جذب کلسیم حیاتی است. بور به خصوص در جلوگیری از پوکی استخوان دوران یائسگی در زنان، مفید است و نشان داده شده است که برای استخوان ها و مفاصل بسیار مفید است. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در سطوح بالا در کشمش وجود دارد و می تواند به تقویت و رشد استخوان ها کمک کند در نتیجه احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.

 

مراقبت از دندان: اسید اولئونولیک یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کالری شمار کشمش  است که نقش بسیار مهمی در محافظت از دندانهای شما در برابر پوسیدگی دندان، حفره ها و شکنندگی دندان ایفا می کند. آنها به طور موثر از رشد استرپتوکوک موتانس و پورفیروموناس ژنژیوالیس دو تن از گونه های باکتریایی که بیشتر مسئول حفره ها و دیگر مشکلات دندانی هستند جلوگیری می کند. علاوه بر این، غنی از کلسیم است که برای ترویج بهداشت دهان و دندان خوب است.

 

انگور احتمالاً زمانی که از راه دهان در مقادیر دارویی مصرف شود ایمن است. خوردن مقدار زیادی از انگور، انگور خشک شده، کالری شمار کشمش ، ممکن است سبب اسهال شوند. برخی از افراد واکنش های آلرژیک به انگور و محصولات انگور دارند. برخی دیگر از عوارض جانبی بالقوه شامل ناراحتی معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشکی دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشکلات عضلانی پیدا می کنند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آذر 11 , ساعت 10:23 صبح
یکی از مواد غذایی که بسیاری از افراد به ویژه ایرانی ها از آن استفاده می کنند کره است. در کل کره را می توان به دو گروه گیاهی و لبنی تقسیم کرد. از نظر متخصصان تغذیه کالری شمار کره برای سلامت قلب مضر به حساب نمی آید.کره
در سال های اخیر نسل جدید و به اصطلاح رژیمی این فرآورده با نام کره گیاهی یا مارگارین پا به بازار عرضه گذاشته است.این محصول در ابتدا طرفداران زیادی به خود جلب کرد، ولی با گذشت اندک زمانی به توصیه همان متخصصانی که مصرف زیاد کالری شمار کره لبنی را منع کرده بودند، مصرف زیاد این محصول نیز محدود شد.
ترکیب کره با مربا، عسل و برای بعضی سلیقه ها با پنیر ، خیلی از افراد را برای گذاشتن این ماده غذایی سر میز صبحانه وسوسه می کند اما بد نیست بدانید انتخاب کره مناسب کار ساده ای نیست و حساسیت های خاص خود را دارد. 
کالری شمار کره جزو آن دسته از خوراکی هاست که برای انتخاب آن، باید مضرات و فواید آن را در دو کفه ترازو بگذارید و بسنجید تا تصمیم بگیرید که بالاخره خوردن این ماده لذیذ برای شما مفیداست یا مضر؟ اصلا می دانید چند نوع کره وجود دارد و کدام نوع آن فواید بیشتری دارد؟
در چند دهه گذشته کره به ناحق به علت بیماری های قلبی و عروقی سرزنش شده است چرا که درصدی از چربی های اشباع شده در خود دارد. با این حال به مرور زمان نظر افکار عمومی در خصوص خواص و فواید کره تغییر کرد.
کره شامل 80 درصد چربی است و بقیه ی آن از آب تشکیل شده است. درواقع در ساخت کره بخش چربی شیر از پروتئین ها و کربوهیدرات ها جدا می شود. کره یکی از پیچیده ترین چربی های رژیم غذایی است. این ماده غذایی شامل 400 اسید چرب متفاوت است. حدود 70 درصد از این اسید ها شامل اسید های اشباع و 25 درصد آن اسیدهای غیراشباع است. چربی های اشباع نشده در یک مقدار حداقل وجود دارند و حدود 2.3 درصد از محتوی کل چربی کالری شمار کره را تشکیل می دهند. انواع دیگری از چربی های موجود در این ماده غذایی شامل کلسترول و فسفولیپیدها است.
حدود 11 درصد از اسیدهای چرب موجود در این ماده غذایی دارای زنجیره ی کوتاه هستند که رایج ترین آن ها اسید بوتریک است. اسید بوتریک جزأ منحصر به فرد چربی شیر بوده و در شیر کالری شمار کره حیوانات نشخوار کننده مانند گاو و بز و گوسفند دیده می شود. بوتیرات یک شکل اسید بوتریک است که به منظور کاهش التهاب در دستگاه گوارش و به عنوان درمان بیماری کرون استفاده می شود.
برخلاف چربی های ترانس در غذاهای فراوری شده، چربی ترانس محصولات لبنی سالم به شمار می آید. این ماده غذایی غنی ترین منبع چربی های ترانس لبنی است. چربی های ترانس در محصولات لبنی معمولا اسید واکسینیک و اسید لینولئیک مزدوج یا همان CLA است. CLA یک نوعی از چربی با خواص درمانی مختلف است که حتی طبق مطالعات اخیر می تواند در مقابل بسیاری از سرطان های خاص موثر باشد. کالری شمار کره به علاوه این ماده می تواند در از دست دادن وزن و حتی به عنوان یک مکمل کاهنده وزن کمک کننده است. با این حال نگرانی هایی وجود دارد که دوز های بالای این ماده در بدن بتواند اثرات سوئی در سلامتی بدن داشته باشد. در انتها کره عمدتا از چربی تشکیل شده است. انواع چربی در کره اشباع شده ، اشباع نشده و چربی های ترانس است.
یماری های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر هستند. رابطه ی بین چربی های اشباع شده و بیماری قلبی یک موضوع به شدت بحث برانگیز برای دهه های اخیر بوده است. ما به خوبی می دانیم که مصرف بالای چربی های اشباع می تواند به بالا بردن سطوح کلسترول در خون که یک عامل بیماری های قلبی و عروقی است کمک کند. با این حال بالا رفتن کلسترول لزوما باعث نگرانی نیست. کالری شمار کره مشخصات چربی خون و یا نوع کلسترول نیز بسیار مهم است.
مصرف چربی های اشباع شده می تواند به بهبود چربی خون کمک کند چرا که:
آن ها سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) را که به عنوان کلسترول خوب هم شناخته می شود افزایش می دهد که این روند با کاهش بیماری های قلبی عروقی در ارتباط است.
آن ها ممکن است سطح لیپوپروتئین ها با چگالی کم (LDL) را افزایش دهند که تا حدودی با تبدیل آن ها به کالری شمار کره ذرات بزرگ LDL در کاهش بیماری های قلبی عروقی موثر هستند.
با تمام این صحبت ها بسیاری از مطالعات که هدف پیدا کردن یک ارتباط مستقیم بین چربی های اشباع شده و بیماری های قلبی عروقی را داشته اند با شکست مواجه شدند. همین امر در خصوص مصرف کالری شمار کره هم صدق می کند و مطالعات نشان می دهند که مصرف این ماده ی خوراکی با افزایش بیماری های قلبی عروقی در ارتباط نیست. حتی مطالعاتی هستند که اثبات می کنند مصرف محصولات لبنی با چربی بالا برای سلامت قلب و عروق سودمند نیز هستند. با این حال مصرف بیش از اندازه ی آن می تواند مشکل ساز باشد.
بسیاری از مردم معتقدند که این ماده غذایی می تواند سبب چاقی شود چرا که درصد بالایی از کالری و چربی را با خود دارد. با این حال به نظر نمی رسد که اگر کره را به عنوان بخشی از رژیم غذایی نرمال مصرف کنید خطری در خصوص چاقی شما را تهدید کند. باید توجه داشته باشید که اصولا کره در مقادیر بالا مصرف نمی شود بلکه به عنوان یک تکمیل کننده رژیم غذایی و یا به عنوان روغن پخت و پز به کار می رود که خود مقادیر زیادی به نظر نمی رسد. به عبارتی کالری شمار کره به عنوان یک همراه و بخشی از وعده ی غذایی مصرف می شود نه به عنوان یک وعده ی غذای اصلی.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آذر 8 , ساعت 10:34 صبح

اگر می خواهید پوست باطراوت و سیستم ایمنی قوی داشته باشید که با انواع بیماری ها مقابله کند، مصرف کالری شمار کلم برگ را فراموش نکنید. این گیاه سرشار از سولفور و ویتامین C است.

دفع سموم از سلولها: مطالعات حاضر نشان داده است، افرادی که گیاهان چلیپایی مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان ریه در آنها نسبت به افرادی که حتی از گیاهان دیگر استفاده می نمایند کاهش می یابد.

حفظ سلامتی زنان: تحقیقاتی که بر روی خواصیت ضد سرطانی کالری شمار کلم انجام گرفته است نشان داده است، زنانی که گیاهان خانواده براسیکا را به میزان زیاد مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان سینه در آنهاکاهش می یابد.

معالجه زخم معده سطحی: آب کلم برای معالجه زخم معده بسیار موثر است. در مطالعه ای، دانشمندان تاثیر 1 لیتر آب کلم را در درمان زخم معده به مدت 10 روز مشاهده نمودند. به نظر می رسد که وجود گلوکز و آمینو اسید بالا در آب کلم دلیل درمان زخم معده می باشد.

اگر احساس خستگی زیادی می کنید و دچار کم خونی شده اید توصیه می کنیم به مدت سه هفته هر روز 1 لیوان آب کلم نوش جان کنید.

علاوه بر این برای رفع یبوست های موقتی نیز می توانید به آب کالری شمار کلم اعتماد کنید .

کلم، سردردهای مزمن را رفع می کند. کافی است روزی 25 تا 50 میلی لیتر آب آن را بخورید یا این که پارچه آغشته در آب آن را روی پیشانی قرار دهید.

پتاسیم موجود در آن، رگ های خون را باز می کند و روند خون رسانی را بهبود می بخشد.

ترکیب های ضدسرطان موجود در کلم، فعالیت آنزیم ها را افزایش می دهد و از رشد تومور پیشگیری می کند.

در یک مطالعه انجام شده مشخص شد با افزودن کلم به برنامه غذایی زنان، احتمال ابتلا به سرطان سینه کاهش می یابد.

ویتامین C و سولفور موجود در کالری شمار کلم سموم و اسید اوریک را که علت اصلی آرتریت، بیماری پوستی، روماتیسم و نقرس است، از بدن دفع می کند.

ویتامین K و آنتوسیانین آن به عملکرد ذهنی و تمرکز کمک می کند. این ماده مغذی از آسیب دیدگی اعصاب پیشگیری می کند و سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با آلزایمر تقویت می کند. بالاترین میزان ماده مغذی ذکر شده در کلم قرمز است.

 یونانیان در قدیم عقیده داشتند مصرف کلم، شیر مادر را زیاد می کند.

در قدیم از برگ کلم برای تمیز کردن جراحت و زخم ها استفاده می کردند.

مردم چین از قدیم تا زمان حاضر، برگ های کلم را خشک می نمایند و آن ها را برای زمستان ذخیره می کنند و در زمستان آن را به سوپ می افزایند.

با مصرف کالری شمار کلم ، چاقی را از خود دور کنید. تحقیقات نشان داده است که وجود ماده ای به نام “تارتاریک اسید” در کالری شمار کلم ، باعث می شود از تبدیل قند و کربوهیدرات ها در بدن به چربی جلوگیری شود. 100 گرم کلم، فقط 25 کالری دارد و از آنجا که فاقد چربی اشباع و کلسترول و دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، پس برای کاهش وزن بسیار مفید است.

 

کلم یک سبزی بدون چربی و کم کالری، که حاوی فیبر، اسیدفولیک، کلسیم و بسیاری از ویتامین ها و دیگر مواد معدنی لازم برای یک رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری است.

 

مصرف کلم در بارداری جنبه های مثبت و منفی دارد: یکی از جنبه های مثبت خوردن کالری شمار کلم در حاملگی، وجود فیبر زیاد در کلم است که جلوی یبوست(به عنوان یکی از شایع ترین مشکلات دوران بارداری) را می گیرد؛ منفی از این جهت که این مقدار فیبر ممکن است باعث نفخ شود.

 

همچنین دقت کنید کلم حاوی پروتئین نیست و بهتر است در طول حاملگی در وعده های غذایی به همراه گوشت خورده شود.

 

از طرف دیگر مصرف کلم خام برای مادران بارداری که ید بدن آنها در حاشیه است  می تواند عملکرد غده تیروئید مادر باردار را مختل و مادر را دچار کم کاری تیروئید کند. و منجر به بیماری تیروئید و عقب ماندگی ذهنی برای جنین نیز خواهد شد.

البته اگر این دسته از مواد غذایی حرارت دیده(پخته) باشند و خام نباشند و ید بدن مادر در حاشیه بالا قرار داشته باشد مصرف آن برای مادران باردار منعی ندارد.

 

پژوهشگران متوجه شدند رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کالری شمار کلم و کاهو می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا 14 درصد کاهش دهد.

رنگدانه های قرمز موجود در کلم قرمز، میزان قند خون را کاهش و تولید انسولین خون را افزایش می دهد.

طبق نتایج این تحقیق مصرف کلم بروکلی ممکن است عوارض مخرب دیابت را از بین ببرد؛ عوارضی که دیابت بر روی عروق خونی قلب می گذارد.

 

کالری شمار کلم قرمز دارای رنگدانه هایی است که تحت تاثیر محیط قلیایی یا اسیدی و همچنین در هنگام پخت، رنگش زود تغییر می کند.

اگر می خواهید کلم قرمز، رنگ خود را در زمان پخت از دست ندهد، به آن مقداری سرکه و یا آب لیمو اضافه کنید و از چاقوهایی با تیغه ی استیل برای بریدن آن استفاده کنید.

برای کم کردن بوی کالری شمار کلم ، می توانید در هنگام پخت، مقداری پوست گردو و یا یک ساقه کرفس را به مواد درون قابلمه بیافزایید.

همچنین، می توانید مقداری زیره و یا رازیانه قبل از پخت به آن اضافه نمایید.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آذر 8 , ساعت 10:34 صبح
کالری شمار کله پاچه یکی از غذاهای بسیار سنگین است و پروتئین و چربی بالایی دارد که قسمت هایی از آن مفید و قسمت هایی از آن بسیار مضر هستند که به هیچ عنوان خوردن آنها توصیه نمی شود. در واقع باید گفت کله پاچه یک منبع غذایی است که چربی بسیار بالایی دارد و نه تنها غذای مفیدی به شمار نمی رود بلکه بسیار نیز مضر است .
 کله پاچه به میزان بالایی کلسترول دارد . کلسترول یکی از چربی هایی است که در رگ های خونی رسوب می کند و موجب گرفتگی آن می شود و می تواند در دراز مدت موجب سکته مغزی و قلبی شود. مقدار کلسترول مغز گاو و گوسفند بسیار زیاد است و مغز گاو کالری شمار کله پاچه حدود 120 گرم وزن دارد که حدود 2 هزار میلی گرم کلسترول دارد و حدود 130 کیلوکالری انرژی دارد.
کله پاچه برای افراد ضعیف تقویت کننده است و چون هضم آن به درستی انجام گردد قوای جنسی را افزایش می دهد. برای کسانی که ضعف معده دارند با کمی اصلاح غذای خوبی است و گاهی تولید قولنج سخت می نماید. بروز این قولنج در  کالری شمار کله پاچه اثر خوردن زیاد پوست و غضروف طرفین صورت و کاسه سر و گوش ها و بینی ها می باشد.
کالری شمار کله پاچه غذایی بسیار سنگین است که می تواند موجب مشکلات گوارشی شود ؛ بهتر است کله پاچه در وعده صبحانه استفاده شود و مصرف آن در وعده شام می تواند، موجب بی خوابی و ناراحتی های معده شود.
از نظر تغذیه ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می شود. کالری شمار کله پاچه  البته توام بودن چربی هایی مثل تری گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می شود.
 پس طبق گفته های متخصصان تا حد امکان از خوردن مغز در کله پاچه خودداری کنید تا از مضرات آن در امان بمانید.
زبان گاو و گوسفند سرشار از ویتامین های گروه B مخصوصاً ویتامین B12 است و 100 گرم زبان گوساله حدود 130 کیلوکالری انرژی و 100 گرم زبان گوسفند حدود 260 کیلو کالری انرژی دارد.
در واقع  همه ی اعضای موجود در یک دست کالری شمار کله پاچه از کالری و چربی زیادی برخوردار است به عنوان مثال چربی موجود در چشم از نوع چربی ترانس است و اصلا مناسب برای بدن نیست. مغز نیز کلسترول بسیار بالایی دارد به طوریکه هر یک مغز معدل 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد کالری شمار کله پاچه و کسانی که چربی خون بالایی دارند به هیچ عنوان مجاز به استفاده نیستند.
 بر اساس هرم غذایی، زبان معادل 3 واحد گوشت است و نیاز روزانه بدن نیز همان 3 واحد گوشت می باشد در حالیکه در یک دست کله پاچه هم زبان معادل 3 واحد گوشت است و هم اینکه هر پاچه نیز معادل 2 واحد گوشت به حساب می آید بنابراین از نظر میزان واحد گوشت روزانه برای بدن بیشتر می شود.
 قابل ذکر است افرادی که بیماری ندارند و کلسترول پایینی دارند می توانند ماهی یکبار آن را استفاده کنند و چنانچه کله پاچه  را به عنوان وعده صبحانه مصرف می کنند در وعده ناهار باید از یک کالری شمار کله پاچه غذای گیاهی سبک استفاده کنند.
 خوردن پاچه برای مبتلایان به تب و کسانی که غذای کم نیاز دارند و مبتلایان به خونریزی رحم و سستی روده و خونریزی بواسیر و به طورکلی برای کسانی که بدن شانمحتاج به محکم نمودن اندام است مفید می باشد.
کالری شمار کله پاچه غذایی پرانرژی و با کیفیت پروتئین بالا محسوب می‌شود. پروتئین موجود در آن برای رشد و ترمیم بسیاری از بافت‌‌های بدن مفید است. زبان گوسفند سرشار از ویتامین‌‌های گروه B بخصوص ویتامین 12 B می‌‌باشد که این ویتامین‌ها نقش‌های مفید زیادی برای بدن دارند. بعنوان مثال ویتامین 12 B، در خونسازی و عملکرد سیستم عصبی نقش دارد.
پاچه گوسفند دارای طبع سرد است و خواصی چون رقیق کنندگی خون، ملین، التیام دهنده زخم‌‌‌های داخلی و افزایش دهنده شیر مادر را دارد. نشان داده شده است که این غذا حاوی ماده مغذی به نام کوآنزیم Q10 است. کوآنزیم Q10 بعنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از کالری شمار کله پاچه طریق دفع مواد مضر تولید شده در بدن در نتیجه فرایند‌‌های متابولیکی مختلف و جلوگیری از آسیب سلول‌ها نقش مهمی‌‌را ایفا می‌کند. همچنین استحکام عملکرد سلول، تحریک سیستم ایمنی، بهبودی و کنترل بیماری‌های فشار خون، سکته قلبی، پارکینسون، انواع سرطان و غیره از دیگر نقش‌های کوآنزیم Q10 می‌باشد.
کالری شمار کله پاچه با وجود دارا بودن پروتئین و ویتامین‌ها، سرشار از کلسترول و اسیدهای چرب مضر است. کلسترول بعنوان چربی است که خاصیت رسوب کردن در عروق خونی بدن را داشته و در کنار سایر عوامل خطر منجر به انسداد و گرفتگی رگ شده و زمینه‌ساز بروز بیماری‌‌های قلبی- عروقی، سکته و بسیاری دیگر از بیماری‌‌‌های مزمن می‌شود.
 
شایان ذکر است که در میان قسمت‌‌های مختلف کالری شمار کله پاچه ، مغز گاو و گوسفند محتوای کلسترول بیشتری دارند. بگونه‌ای که مغز گوسفند به‌ اندازه 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزء مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌‌شود. از این رو کسانی که چربی خون بالایی دارند، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالا است و مبتلا به نقرس و ناراحتی کلیوی هستند، باید از مصرف بی‌رویه کله‌پاچه اجتناب کنند.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آذر 7 , ساعت 10:17 صبح

یکی از مهمترین خواص کالری شمار کنجد برای سلامتی انسان، تاثیر آن در کاهش کلسترول بد خون است.  فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می یابد کاهش می یابد. در گزارش هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می شود که کنجد، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول هاست. در هر 100 گرم از کنجد 400 تا 413 میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

 

از سوی دیگر، دانه‌های کالری شمار کنجد جزو خوراکی‌هایی هستند که حاوی بیشترین میزان لیگنان‌ها می‌باشند. لیگنان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که همانند هورمون استروژن عمل می‌کنند برای همین به آن‌ها لقب فیتواستروژن داده‌اند. لیگنان‌های موجود در کنجد به خصوص کنجد آسیاب نشده همانند لیگنان‌های موجود در دانه‌ی کتان جذب بدن می‌شوند. «سزامین» یکی از لیگنان‌های اصلی کنجد محسوب می‌شود. لیگنان‌های موجود در کنجد برخی از چربی‌های خون مانند کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهند، به همین دلیل مصرف کنجد برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند خوب است.

 

گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان اغلب گریبان گیر زنان سالمند می شود، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند. تقریبا 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند. در مطالعه ای که بر روی 396 مرد در گسترده ی سنی 45 تا 99 سال انجام شد، کالری شمار کنجد مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد. به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از “روی” را به طور مرتب در برنامه های غذایی خود بگنجانند؛ خوشبختانه کنجد بو داده یک منبع فوق‌العاده از این ماده‌ی معدنی محسوب می‌شود.

 

مصرف منظم و روزانه کالری شمار کنجد باعث می شود تا روی و مواد معدنی لازم برای عملکرد طبیعی دستگاه تولید مثل در مردان تامین گردد. فقدان برخی مواد معدنی و مغذی می ‌تواند به کاهش تستوسترون(هورمون مردانه) منجر شود به همین دلیل دریافت روی کافی برای رفع این مشکل مفید و موثر است. توصیه می شود مردان روزانه 11 میلی گرم روی دریافت نمایند، هر چند مصرف بیش از 40 میلی گرم آن خطرناک است.

 

از قرن ها پیش در چین از کنجد برای تسکین درد دندان استفاده می شده است. کنجد حاوی ترکیباتی است که درد را بهبود می بخشد. خواص کنجد شبیه آسپیرین است و مانند مسکن عمل می کند. این دانه ها برای تسکین درد دندان بسیار مؤثر هستند. ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس دانه های کالری شمار کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد دو برابر آب لازم هست. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شوید تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیما روی قسمت دردناک دندان بگذارید، با درد آن فروکش نماید.

 

ویتامین B1: ویتامین B1 که تیامین نیز نامیده می‌شود، در کنجد به میزان فراوانی وجود دارد، وظیفه این ویتامین، تولید انرژی از گلوسیدهای مصرفی می باشد. اگر احساس بی‌حالی می‌کنید و انرژی کم می‌آورید کنجد میل کنید. از این گذشته ویتامین B1 برای مغز نیز مفید است.

 

ویتامین B2: ویتامین B2 را ریبوفلاوین نیز می‌نامند و دانه های کنجد منبع فوق‌العاده این ویتامین محسوب می‌شود. این ویتامین نیز مانند ویتامین B1، در تولید انرژی برای همه‌ی سلول‌ها نقش دارد. علاوه بر این، کالری شمار کنجد ویتامین B2 به رشد و احیای بافت‌ها، تولید هورمون‌ها و ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

 

ویتامین B3: ویتامین B3 یا نیاسین نیز در کنجد وجود دارد. این ویتامین در بیشتر سوخت و سازها به خصوص در تولید انرژی از گلوسیدها، چربی‌ها و پروتئین‌های مصرفی نقش فعالی دارد. ویتامین B3 همچنین در فرآیند تشکیل DNA شرکت دارد و به رشد بدن کمک می‌کند.

 

ویتامین B6: اگر دنبال منبعی برای تأمین ویتامین B6 بدنتان هستید کنجد را دریابید. ویتامین B6 که پیریدوکسین نامیده می‌شود در متابولیسم یا سوخت و ساز پروتئین‌ها و اسیدهای چرب شرکت دارد. این ویتامین همچنین به ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و باعث می‌شود کالری شمار کنجد که اکسیژن بیشتری حمل کنند. ویتامین B6 همچنین کمک می‌کند که گلیکوژن به گلوسید تبدیل شود و به عملکرد خوب سیستم ایمنی کمک می‌کند. در نهایت باید بگوییم این ویتامین در ساخت برخی از ترکیبات سلول‌های عصبی و تنظیم دریافت کننده های هورمونی نقش دارد.

 

کالری شمار کنجد سبوس دار سرشار از آهن است. هر یک از سلول‌های بدن ما حاوی آهن می‌باشد. وجود این ماده‌ی معدنی برای حمل اکسیژن مورد نیاز سلول‌ها و برای ساخت گلبول‌های قرمز خون لازم و ضروری است. باید بدانید آهن همچنین در ساخت سلول‌های جدید، هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی نقش دارد. این دانه‌ها برای گیاهخواران که از گوشت استفاده نمی‌کنند منبع خوبی برای جذب این ماده‌ی معدنی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آهن موجود در گیاهان به اندازه‌ی آهن موجود در مواد غذایی حیوانی جذب بدن نمی‌شود. برای اینکه آهن منابع گیاهی بیشتر جذب بدنتان شود آن را همراه با یک ماده‌ی غذایی کالری شمار کنجد حاوی ویتامین C میل کنید.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ