سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی دانشمند در عمل به دانشش است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 96 آذر 7 , ساعت 10:16 صبح
کالری شمار کیوی سرشار از ویتامینC می باشد. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامین A"E"کلسیم"آهن و اسید فولیک می باشد. یک عدد کیوی متوسط 46 کالری انرژی دارد.
 
کیوی دارای مقادیر زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است اما احتمال دارد برای برخی افراد آلرژی زا باشد. بویژه افرادی که به آناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به کالری شمار کیوی هستند. این آنزیم با پختن میوه به سرعت از بین می رود.
به این ترتیب استفاده از کیوی خام در دسرهای حاوی شیر یا هر فراورده لبنی دیگر نامناسب است زیرا این آنزیم در عرض چند دقیقه در حالیکه بوی بسیار بدی تولید می کند شروع به کالری شمار کیوی حل کردن پروتئین شیر می نماید.
 
متأسفانه آنزیمهای کیوی در معده به وسیله اسید معده از بین می رود. اما اسید معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد" مقداری خنثی می شود و آنزیمهای کیوی می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است تا مواد پروتئینی در اثر این آنزیمها به قطعات کوچکتری تجزیه شوند و این کالری شمار کیوی امر عمل هضم غذاهای سنگین را در معده و روده آسانتر می کند.
 
کالری شمار کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون شده از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می کند. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد " از غلظت خون می کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته ها جلوگیری می کند.
 
جالب است بدانید که ویتامین C در کاهش علائم بیماری آسم بسیار موثر است و مطالعات نشان داده کودکانی که در هفته 7تا5 عدد از این میوه مصرف می کنند دارای علائم تنفسی کمتری نسبت به کودکانی هستند که در هفته فقط 1 عدد کالری شمار کیوی میل می کنند.
 
کالری شمار کیوی سیستم حفاظتی بدن را تقویت می کند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید.
کیوی با داشتن ویتامینC و اسید قهوه " دو ماده اتساسی ضد سرطان در اختیار می گذارد.
محققان با تحقیق بر روی تاثیر مصرف کیوی در فرایند هضم غذا به این نتیجه رسیدند که وجود آنزیمی به نام «آکتینیدین» در کیوی باعث هضم سریع‌تر پروتئین‌های حیوانی می‌شود. این آنزیم پروتئین‌ها را سریع‌تر از دیگر آنزیم‌های گوارشی هضم می‌کند. در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که به کمک کالری شمار کیوی فرد دیگر بعد از مصرف محصولات لبنی، گوشت قرمز و ماهی دچار سنگینی معده و نفخ نمی‌شود.
زمانی که معده زودتر خالی شود باعث می‌شود که احساس ناخوشایند معده کاهش یابد. به همین علت، مصرف میوه‌ هایی مانند کیوی به عنوان دسر می‌تواند به هضم غذاهای سرشار از پروتئین کمک کند. به عقیده‌ی محققان یک عدد کالری شمار کیوی می‌تواند احساس ناخوشایند نفخ و مشکلات معده را کاهش ‌دهد.
کالری شمار کیوی سرشار از فیبر می باشد، دو سوم از فیبر موجود در کیوی را فیبرهای غیر محلول در آب مانند سلولز و یک سوم را فیبرهای محلول در آب مانند پکتین تشکیل می دهد. فیبر موجود در کیوی برای مقابله با یبوست بسیار مناسب می باشد، بنابراین اگر به یبوست دچار شده اید می توانید کیوی میل نمایید.
نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که خوردن روزانه سه عدد کیوی، فشار خون را کاهش می‌دهد. در این پژوهش از 50 مرد و 68 زن با میانگین سنی 55 سال خواسته شد که به مدت هشت هفته هر روز سه کیوی یا یک سیب بخورند. نتایج این پژوهش نشان داد که تأثیر کالری شمار کیوی در کاهش فشار خون بیشتر از خوردن سیب بود به گونه ای که میانگین فشار خون را به میزان 3.6 میلی متر جیوه نسبت به دیگران کاهش داد.
بوی بدن دهان برای همه افرادی می تواند سبب ایجاد حس ناخرسندی و در جمع، سبب استرس و ناراحتی شود. اگر شما هم این مشکل با این مشکل مواجه هستید، در اینجا یک روش کاملا طبیعی برای حل این مشکل به شما ارائه می نماییم. برای این منظور یک عدد سیب را پوست بگیرید و خرد کنید، یک عدد خیار و یک عدد کالری شمار کیوی را پوست کنده و همه مواد را در مخلوط کن بریزید. می‌توانید کمی شکر را نیز به آب میوه‌هایتان اضافه کنید.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
یکشنبه 96 آذر 5 , ساعت 10:28 صبح

کالری شمار گریپ فروت مزایای بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. یک لیوان آب گریپ فروت که با آب ترکیب شده است می تواند به افزایش سطح ویتامین C کمک کند. این میوه سرشار از مزایای متعددی است که از طریق مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن همچون پتاسیم و لیکوپن به دست می‌آید. در کنار این موارد، این میوه سرشار از کلسیم، شکر و فسفر نیز هست. این میوه می‌تواند کاهنده اشتهای بسیار عالی باشد و مصرف منظم آن در وعده صبحانه به عنوان یک ماده انرژی زا مفید است. گریپ فروت فیبر بسیار بالا و کالری اندکی دارد. این میوه حاوی بیوفلاونوئید و سایر مواد شیمیایی مفید است که در برابر بیماری‌هایی همچون سرطان، بیماری قلبی و تشکیل تومور از بدن مراقبت می‌کند. 

 

این میوه نرخ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، سطح انسولین را کمتر می‌کند و حس سیری به شما می‌بخشد. این میوه در مبارزه با شرایط مختلفی همچون خستگی، تب، دیابت، مالریا، یبوست، مشکلات ادراری، اسیدیته اضافی و موارد دیگر به بدن کمک خواهد کرد. کالری شمار گریپ فروت  به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی برای زخم‌های خارجی و تونیک کبد عمل می‌کند. این میوه محتوای آب بالایی دارد و همین امر به تغییر چهره پوست و افزایش نرخ متابولیک بدن کمک خواهد کرد. پالپ و فیبر آن می‌تواند به اجابت مزاج کمک کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. این ماده همچنین به رفع تشنگی کمک فراوانی می‌کند. مصرف آن بروز و توسعه سرطان پروستات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

کالری شمار گریپ فروت درمان با ارزشی برای آنفلونزاست زیرا به کاهش اسیدیته بدن کمک می‌کند. خاصیت تلخ و تند آن از نارینژین است. نارینژین یک فلاونوئید در نظر گرفته می‌شود که منبع آنتی اکسیدان بسیار قدرتمندی در رژیم غذایی انسان‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها همچنین خاصیت ضد ویروسی ، ضد قارچی، ضد باکتری، ضد سرطانی و کیفیت ضد التهابی دارند و همین امر باعث می‌شود برای محافظت از سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشند.

 

آب کالری شمار گریپ فروت یا خود آن ، حاوی کینین با ارزش و طبیعی است که برای درمان مالاریا بسیار مفید است. کینین یک نوع آلکالوئید با تاریخچه درمانی در بیماری‌هایی همچون مالاریا، لوپوس، آرتریت و درد شبانه ساق پا است. این ماده را نمی‌توان به سادگی در همه غذاها پیدا کرد بنابراین گریپ فروت یک منبع خوب از کینین محسوب می‌شود. کینین را می توان به سادگی و با جوشاندن این میوه استخراج کرد.

 

گریپ فروت برای حل مشکل سوء هاضمه مفید است. این میوه در مقایسه با سایر میوه‌ها بسیار سبک است و به سرعت بر روی هضم اثر می‌گذارد. کالری شمار گریپ فروت به جریان مایعات گوارشی در بدن کمک می کند و اجابت مزاج را راحت تر خواهد کرد. به خاطر وجود فیبر در آن، در درمان مدرن برای یبوست و سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

یک لیوان آب کالری شمار گریپ فروت تازه در صبح می‌تواند درمان مناسبی برای کنترل یبوست باشد. آب این میوه روده را تحریک می‌کند و باعث می‌شود کار هضم و گوارش بهتر انجام شود. این موضوع به خاطر اثر تحریک کنندگی فیبر در بدن است.

 

یک لیوان آب کالری شمار گریپ فروت اگر قبل از رفتن به رختخواب نوشیده شود، می‌تواند خواب بهتری برای فرد به ارمغان آورد و نشانه‌های بی خوابی را تسکین دهد. این موضوع به خاطر حضور تریپتوفان در گریپ فروت است. این ماده شیمیایی با خواب مرتبط است. سطح تریپتوفان در گریپ فروت اجازه می‌دهد خواب راحتی داشته باشیم.

 

بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند به راحتی گریپ فروت مصرف کنند زیرا این میوه به کاهش سطح نشاسته در بدن کمک می‌کند. اگر بیمار دیابتی گریپ فروت مصرف کند، این ماده به تنظیم جریان قند در بدن کمک می‌کند و باعث مدیریت دیابت می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده است که رابطه ای بین دیابت و  کالری شمار گریپ فروت وجود دارد.

 

آب کالری شمار گریپ فروت پتاسیم و ویتامین C بسیار بالایی دارد و بنابراین یکی از درمان‌های عالی برای مشکلات ادراری است. علاوه بر این محتوای بالای پتاسیم در آن به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می‌کند. این موضوع بدین معنی است که رگ‌های خونی و شریان‌ها می‌توانند به استراحت بپردازند و فشار خون نیز کاهش پیدا می کند. در این شرایط خطر ایجاد بیماری‌های قلبی و سکته کمتر می‌شود. سطح افزایش یافته پتاسیم می‌تواند به عملکرد شناختی بهتر منجر شود.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
یکشنبه 96 آذر 5 , ساعت 10:28 صبح
کالری شمار گردو از منابع سرشار ویتامین و فسفر است یکی از مواد غذایی که در گروه مغزها قرار می­گیرد. اما آیا جدای از طعم و مزه مطبوع این ماده غذایی به خواص فوق العاده آن توجه کرده­اید؟ این مطلب را بخوانید تا شما هم تایید کنید که هر گردی گردو نیست!
کالری شمار گردو از جمله مواد مغذی است که به دلیل طبیت گرم آن از دوران کهن در تغذیه بسیار مورد توجه بوده اما تحقیقات درباره این ماده مغذی کهن همچنان ادامه دارد .مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند.
کالری شمار گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری های ریوی ومسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است . چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند.
 مغز گردو دارای چند اسید آلی ، مقدر کمی اسانس ، اگزالات آهک و ویتامینهای A,B,C,D,E می باشد . همچنین مغز گردو دارای مقدر کمی ( 12%) ارسنیک است .برگ درخت گردو دارای 3 درصد اینوژیت ، اسید الاژیک ، اسید گالیک و اسانسی با بوی مخصوص و مقداری پارافین ، تانن ، مواد چرب و املاح معدنی مانندکلسیم ، پتاسیم ، منیزیم، باریم و همچنین کاروتن است .پوسته گوشتدار میوه سبز گردو دارای امولسیون ،قند و اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک ، اسید مالیک ، فسفاتها و اگزالات کلسیم است .عصاره برگ درخت کالری شمار گردو  خاصیت میکروب کشی و باکتری کشی درد .
گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.
تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرائین) می‌شود و رژیم حاوی کالری شمار گردو  اکسیداسیون لیپیدهای­خون را کاهش می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند.
یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از کالری شمار گردو  یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید.
آقایان با مصرف روزانه چند عدد کالری شمار گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند.
همچنین گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید است. وجود آنتی اکسیدان‌ها و فیتوسترولها در گردو در کاهش ابتلا به این بیماری مفید است.
گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.

گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. کالری شمار گردو برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.
ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.
روغن کالری شمار گردو  باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.
استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.
روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.
منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.
مصرف منظم روغن کالری شمار گردو از طاسی پیشگیری می کند. خاصیت مرطوب کننده دارد و در نتیجه ضدشوره است. از بروز عفونت بر اثر کچلی پیشگیری می کند.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آذر 4 , ساعت 10:14 صبح

کالری شمار گندم  پر از املاح معدنی است. اگر طالب کسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.حریره گندم با شکر و بادام برای خونریزی سینه مفید است.گندم، جلوی سرطان روده را می‌گیرد.

 

ضمنا مقدار کافی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون داشته و برای انسان غذای نسبتا کاملی است. علاوه بر مصرف تغذیه ، گندم دارای اثر درمانی بسیار می باشد .

 

اگر آرد کالری شمار گندم بر روی پوست مالش دهید، التهاب و ورم آنرا از بین می بردو به همین منظور، از قدیم گندم را در تسکین التهاب ، باد سرخ بکار می بردند و برای این منظور با مقداری مواد ضد عفونی کننده همراه می نمودند تا میکرب آنرا نیز از بین ببرد .

گندم چاق کننده و مقوی غرایز جنسی است و بین غذاهایی که با گندم ساخته می شود، سمنو از همه قوی تر است، پخته کالری شمار گندم با شکر و بادام به صورت حریره ، چنانکه کم کم خورده شود، درمان خونریزی سینه است.

 

ضماد پخته کالری شمار گندم با روغن زیتون جهت فروبردن ورمهای گرم و آب پیاز جهت ورمهای سرد مفید است ، و با آب گشنیز جهت تحلیل ورمهای گرم و خنازیر و غدد مجرب است .

 

روغن گندم که از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون بدست می آید. جهت رفع قوبا (زخم های جلدی که منشاء عصبی دارد) مخصوصا قوبای اطفال و همچنین پاک شدن کک و مک و معالجه کچلی و ریزش طبقات شاخی پوست مفید است .

 

جوشانده سبوس کالری شمار گندم درمان سرفه و زکام های سخت است . جوشانده ی سبوس گندم که با عسل شیرین شده باشد، بعد از غذا یبوست هایی را که منشاء آنها تنبلی کبد و تحریکات روده باشد درمان می کند. از سبوس کالری شمار گندم می توان نان سیاه هم تهیه کرد، ولی سنگین بوده ترشی معده را زیاد می کند.

 

برای رفع زکام‎های سخت و سرفه از جوشانده سبوس کالری شمار گندم استفاده کنید، 20 گرم در یک لیتر آب را جوشانده صاف کرده با عسل مخلوط کنید میل شود.  برای رفع یبوست باز هم از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید. 

 برای تسکین دردهای روماتیسم و مفاصل سبوس گندم را داخل یک کیسه ریخته گرم نموده در محل درد بگذارید. گندم چاق کننده و اشتهاآور است. دانه کالری شمار گندم  برای افرادی که مبتلا به انسداد عروق هستند مضر است. 

 

برای روشن شدن پوست صورت گندم را سوخته آسیاب نموده با روغن کنجد مخلوط کرده به صورت بمالند. برای رفع سرفه و خونروی از سینه و درد سینه آرد کالری شمار گندم را با شکر و بادام به صورت حریره درست کنند و میل کنند. 

برای تقویت نیروی جنسی از روش شماره 13 استفاده کنند. برای رفع ورم‎های گرم و خنازیر آرد گندم را با پیاز مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند. خانم‎هایی که می‎خواهند شیرشان زیاد شوند نشاسته گندم را با رازیانه و شکر بپزند به صورت حریره درست کنند و میل نمایند. سبوس کالری شمار گندم تا حدودی از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‎کند. 

 

برای تقویت نطفه یا کسانی که کمبود نطفه دارند، 250 گرم آرد جوانه کالری شمار گندم ، 250 گرم آرد جوانه نخود خام مانند حلوا در روغن سرخ کرده کمی به آن دارچین، گلاب و هل بیفزایید به عنوان غذا میل کنید برای این که نخود سریعتر جوانه بزند آن را در عرق کاسنی بخوابانید. 

رویان گندم بخشی فشرده در قاعده گندم به رنگ زرد مایل و به بزرگی سر سوزن می‎باشد آن را رویان کالری شمار گندم می‎گویند در آن انواع ویتامین و عناصر معدی وجود دارد که هنگام آرد شدن و الک کردن ممکن است در آرد وجود نداشته باشد به همین خاطر جوانه گندم بسیار مفیدتر است. 

 

برای از بین بردن مویرگ‎های نمایان در سطح پوست یک قاشق چای‎خوری آرد جوانه کالری شمار گندم ، یک قاشق روغن جوانه گندم، یک قاشق چای‎خوری مخمر آبجو یا یک عدد قرص مخمر آبجو را با یک قاشق سفیده و زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده 15 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید. 


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آذر 4 , ساعت 10:14 صبح

کالری شمار گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

 

گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص کالری شمار گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

 

درخت گلابی در برابر سرما از سیب حساس تر است. گل های گلابی در بهار کمی زودتر از سیب باز می شوند ، به همین دلیل بیشتر در معرض خطر سرمای بهاره قرار می گیرند . در تابستان، گیاه کالری شمار گلابی گرما را بیشتر از سیب تحمل می کند. گل و میوه گلابی در انتهای شاخه ها و سیخک های دو ساله بوجود می آید ، بنابراین هنگام هرس درختان بارور ، باید در حفظ سیخک ها دقت کرد. میزان محصول در باغ های معمولی به 45 تن در هکتار می رسد. تعداد ارقام گلابی موجود در ایران حدود 120 نوع است.

 

گلابی میوه ای عالی و گوارا و پرآب است که خاصیت لینت دهندگی دارد. افرادی که یبوست دارند سعی کنند 1 تا 2 عدد گلابی در روز بخورند و بلافاصله 1 لیوان آب ولرم بنوشند که خاصیت ملین آن قوی تر شود.

 

کالری شمار گلابی دارای دانه های بسیار ریزی است که خصوصاً نزدیک هسته آن زیاد است. این دانه ها از جنس سلولزاست و در دستگاه گوارش هضم نمی شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش ، معده و روده را پاک می کند و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می کند.

 

کسانی که مبتلا به فشار خون هستند ، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آنها تصفیه خواهد شد .

 

پوست کالری شمار گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد ، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است ، لذا نباید هنگام خوردن ، پوست آن را جدا کنید.

 

گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است . تانن و پتاسیم آن، اسید اوریک را به هر اندازه که باشد حل می کند. به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند.

 

موادی که برای استخوان ها مفیدند، برای مغز نیز نافع اند. گلابی هم از این قاعده مستثنی نیست و از میوه هایی است که برای حافظه و تمرکز حواس مفید است. مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت کالری شمار گلابی می بریم. در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است. 

 

گلابی یکی از میوه های ضدعفونی کننده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به دلیل ادرارآور و ملین بودنش است . گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می شود.

کالری شمار گلابی برای بیماران دیابتی میوه بسیار مناسبی است ، چون قسمت اعظم قند آن سلولز، سوربیتول و لوولوز است . شاید به همین دلیل حکیم عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا، گلابی یا کمپوت آن را برای اکثر بیماران مجاز دانسته و آن را" شاه میوه" خوانده است.

 

جوشانده برگ گلابی برای کلیه بسیار مفید است ، چون ادرارآور ، ضدعفونی کننده و میکروب کش مثانه است. از این رو مبتلایان به عفونت ادراری حتماً باید آن را مصرف کنند. سنگ مجرای ادرار را دفع می کند ، برای این منظور100 گرم برگ جوان درخت کالری شمار گلابی را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه دم کنید و آن را در سه وعده به میزان 1 تا 2 استکان تناول کنید.

دم کرده برگ گلابی دارویی شفابخش برای بی خوابی است، اعصاب را آرام می کند و سردردهای میگرنی را درمان می کند.

 

انجوجک که تخم کالری شمار گلابی جنگلی است ، دفع کننده کرم است و اعصاب متشنج را تسکین می دهد و اگر آن را کوبیده و شیره آن را بگیرند ، برای بندآمدن خونریزی زیاد در قاعدگی مفید است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ