سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانندآویزنده گوهر و مروارید و طلا بر گردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 آبان 17 , ساعت 11:3 صبح

کالری شمار نارگیل یکی از غنی ترین منابع خوراکی برای الکترولیت ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است .

ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده می ‏باشند.این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

 

برخلاف سایر میوه ها که آب آن ها از فشرده شدن آن ها به دست می آید، آب کالری شمار نارگیل مایعی غلیظ در وسط میوه ی آن است که بیش ترین حد آن در نارگیل نرسیده و سبز وجود دارد. این آب میوه امروزه از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است نه تنها به خاطر طعم و مزه منحصربه فرد آن بلکه به دلیل ترکیبات مغذی و فواید بی مثل و مانند آن برای سلامتی 

 

در قاعده میوه ی نارگیل سه سوراخ وجود دارد که چشم های نارگیل نامیده می شوند.

گوشت این میوه سفید رنگ و چرب است و درون آن با یک شیره یا مایع شیرین پر شده است.

قسمت‏های قابل استفاده:

ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده کالری شمار نارگیل می ‏باشند.

ضرب المثلی درباره ی نارگیل بین مردم اقیانوس آرام معروف است که می گوید هر کس که درخت کالری شمار نارگیل می کارد، برای خودش و بچه هایش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند. این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

 

شستشوی موها با شیره نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت ‏های انتهایی ریشه‏ ی موها است. این کار در بین هندی‏ ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است.

 

نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می‌ رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن کالری شمار نارگیل که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.

 

پوست درخت‏ انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیر کالری شمار نارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت‏ قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می‏ کند.

 

نارگیل میوه ای با طبع گرم و خشک ، که برای از بین بردن بوی بد دهان بسیار مفید است. کسانی که از رماتسیم رنج میبرند خوردن این میوه توصیه میشود. به دلیل بالا بودن کالری این میوه ، مصرف آن چاق کننده است و در افزایش شهوت و همچنین افزایش اسپرم نقش موثری دارد. خوردن کالری شمار نارگیل با شکر بسیار مقوی و همچنین افزایشی دهنده خون است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آبان 17 , ساعت 11:3 صبح

یکی از عادت‌های خوب غذایی که متخصصان تغذیه آن را توصیه می‌کنند، مصرف هفتگی فرآورده‌های دریایی از انواع ماهی گرفته تا کالری شمار میگو ست، اما خیلی‌ها می‌گویند میگو کلسترول دارد و باید از خوردن آن اجتناب کرد، اما این باور درست است یا این که حقیقت چیز دیگری است؟ به غیر از این موضوع، عادت به مصرف میگو چه فواید و چه زیان‌هایی دارد؟ این‌ها همان مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است...

 

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون  کالری شمار میگو تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است. 

 

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن کالری شمار میگو ، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

 

امگا 3 فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند. در واقع، دریافت روزانه 380 میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای 2 تا 3 بار کالری شمار میگو ، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

 

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، کالری شمار میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

 

میگو برخلاف تصور عامه مردم، باعث افزایش کلسترول نمی‌شود زیرا بررسی‌های مقایسه‌ای میان دو رژیم غذایی با تخم‌مرغ و میگو نشان داده‌اند که رژیم دارای میگو 7 درصد سطح کلسترول بد و 12 درصد سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد در حالی که رژیم دارای تخم‌مرغ، سطح کلسترول بد را 10 درصد و سطح کلسترول خوب را 7 درصد بالا می‌برد. در واقع این ماده غذایی چربی کمی دارد و با خوردن 12 عدد کالری شمار میگو ی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید 13 درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید.

 

طبق اعلام برخی از کارشناسان، مصرف سرانه میگو در ایران تقریباً 10 تا 20 گرم در سال است و بیشترین مصرف‌کنندگان هم تهرانی‌ها هستند. البته در سال‌های اخیر، مصرف فرآورده‌های دریایی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته اما هنوز هم از مقدار استاندارد کالری شمار میگو توصیه شده کمتر است و هنوز هم در مقایسه با مصرف جهانی در سطوح حداقل قرار داریم.

 

مصرف سرانه ماهی در ایران تقریباً 10 کیلوگرم در سال و در سطح جهانی 16 کیلوگرم است. بنابراین خوب است این را هم بدانید که در میان کشورهای مختلف دنیا، تایلند، فیلیپین، هند و اکوادور بزرگ‌ترین پرورش دهندگان کالری شمار میگو هستند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آبان 16 , ساعت 10:52 صبح

خواص کالری شمار نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار مؤثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را تضمین می کند.  

 

اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا به بیمار کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کند.

افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می توانند از طریق میوه کالری شمار نارنگی ، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران کنند.

پوست خشک شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه های روزهای سرد زمستانی است.

برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین های ث، آ و ب مفرح قلب است و می تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می تواند سموم بدن را دفع کند.

پزشکان خوردن کالری شمار نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می برند نیز توصیه می کنند. 

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.

این میوه خون را تصفیه و زیاد می کند. 

به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.

افرادی که دچار مسمومیت با الکل می شوند می توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم زدایی کالری شمار نارنگی به بیمار کمک می کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است.

سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است. 

 

 نارنگی مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است. 

اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید.

 به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده اش، می تواند در درمان سیفلیس مؤثر باشد.

نارنگی, این میوه ی پاییزی چسبندگی خون را معالجه می کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، کالری شمار نارنگی فلج ناقص و آنژین را بهبود می بخشد

این میوه ی خوشمزه  منبع غنی بتاکاروتن است.

 دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است.

نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه کالری شمار نارنگی به تنهایی می توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. 

 نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می شود. 

 

طبق گفته ی متخصصان تغذیه جویدن پوست نارنگی کلسترول مضر را کاهش می دهد و اثر آن همانند داروهای شیمیایی است که البته عوارض آن را ندارد.

 آنزیم های موجود در سلول های سرطانی از طریق ترکیبی به نام Q40 موجود در پوست نارنگی از بین می رود.

خوردن پوست نارنگی از بیماری قلبی پیشگیری می کند.

آنتی اکسیدان پوست کالری شمار نارنگی 20 برابر میوه ی نارنگی است.

ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات مربوط به خواب را برطرف می کند.

بیشتر اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی برطرف کرد.

مصرف آن برای جذب غذا مفید است. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند. با تحریک سیستم لنفاوی، به دفع مایعات اضافه کمک و با چاقی مفرط نیز مقابله می کند.

از پوست سبزرنگ این میوه برای درمان فشارخون پایین و التهاب استفاده می شود.

 بر اساس طب چینی، پوست کالری شمار نارنگی اختلالات طحال و ریه را برطرف می کند.

 پوست کالری شمار نارنگی را پس از شستن در فر یا زیر نور خورشید خشک کنید و به شکل پودر در بیاورید. این پودر را می توان روی تمامی غذاها از جمله خورشت، سوپ، برنج، چای، مرغ و… اضافه کرد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آبان 16 , ساعت 10:52 صبح

کالری شمار نان همواره در نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و غذای اصلی مردم کشورمان را تشکیل می‌دهد. بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز مردم، از نان تامین می‌گردد. بی‌شک تهیه، تولید وعرضه‌ نان سالم و بهداشتی در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود.

نان‌هایی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین عمل‌آوری می گردند و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم می پزند، سالم‌ترین نان‌ها هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصرف جوش شیرین در واحدهای نانوایی را به علت پیدایش عوارض دستگاه گوارشی، اختلال در جذب املاحی مانند آهن، ممنوع کرده است.

کالری شمار نان هایی که با استفاده از خمیر مایه تهیه می ‌گردند، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردارند، قابلیت هضم خوبی داشته و ضایعات و دورریزی آنها بسیار کمتر از نان‌های تهیه شده با جوش شیرین است. عطر و بوی این نان‌ها به هیچ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارند.

 

مغذی بودن نان : کالری شمار نان هایی که با آردهای کامل و سبوس‌دار تهیه می‌شود، نسبت به نان‌های تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارند و مصرف روزانه آن ها می‌تواند مقداری از نیاز روزانه بدن به املاح ، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها را تامین نماید.

 

این نان که در صدر نان‌های ایرانی قرار دارد، از آرد سبوس‌دار تهیه شده و از دیگر ویژگی‌های خوب آن، طعم، عطر، مغذی بودن و قابلیت سیرکنندگی آن است.

نان سنگک به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر، هضم آسانی داشته و بسیار مورد توجه متخصصان تغذیه می‌باشد.

شیوه پخت سنتی این نان، شکل و طعم متمایز آن از سایر نان‌ها سبب شده در فرهنگ و سفره ایرانی ارزش بالایی یافته و به خصوص برای کالری شمار نان صبحانه وجود نان سنگک در اولویت قرار گیرد.

 

کالری شمار نان بربری نیز، یکی از مطلوب‌ترین و محبوب‌ترین نان‌های ایرانی به شمار می‌آید، به شرطی که خمیر آن با استفاده از خمیر مایه تهیه شده باشد و تخمیر در آن صورت پذیرد و در درجه حرارت یکنواخت و ملایم پخت گردد.

در سال‌های اخیر برخی از نانوایان به دلیل عدم آگاهی  و به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، خمیر بربری را با جوش‌شیرین به عمل می‌آورند، غافل از این  که ارزش غذایی و زمان ماندگاری نان کاهش یافته و دور ریزی و ضایعات آن افزایش می‌یابد. کالری شمار نان متاسفانه از جوش‌شیرین در رومال نان بربری نیز استفاده می‌شود، در حالی که می‌توان با جایگزین نمودن موادی مناسب، آن را از این بخش حذف نمود. در زمان‌های قدیم شاطرها، مایع رومال تهیه شده از زرده تخم‌مرغ را بر روی سطح رویی خمیر می‌کشیدند تا علاوه بر خوش رنگ شدن سطح و نرم شدن بافت، ارزش غذایی نان بربری افزایش یابد که متاسفانه امروزه برای کاستن هزینه‌ها و صرفه‌جویی اقتصادی، این کار انجام نمی‌شود.

نان لواش و تافتون

آمارها نشانگر مصرف بالای نان‌های لواش و تافتون در بین ایرانیان است. این نان‌ها مورد پسند ذائقه هموطنان می‌باشد. اما متاسفانه این نان‌ها ارزش غذایی بالایی ندارند و معمولا با افزودن جوش‌شیرین و مقدار زیادی نمک تهیه می‌گردند.

این کالری شمار نان ها به دلیل کوتاهی مدت زمان تخمیر و پخت، دورریزی و ضایعات زیادی دارند و مصرف زیاد این نان‌ها مشکلاتی از قبیل اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین را برای هموطنان ایجاد می‌نماید.

 

این دسته از نان‌ها نیز اگر با آرد سبوس‌‌دار تهیه گردند، از ارزش غذایی بالایی برخوردار خواهند بود. فرآوری خمیر این نان‌ها با استفاده از خمیر مایه بوده و زمان استراحت مطلوب در تخمیر نان و متصاعد شدن گازها از خمیر، باعث می‌شود خمیر کاملا حجیم شود. خمیر مایه به علت شکستن زنجیره‌های بلند نشاسته، هضم کالری شمار نان را برای دستگاه گوارش آسان می‌کند.

همه موارد فوق، به علاوه وجود فیبر بالا در این نان‌ها(گندم سبوس دار، جو، چاودار و...) ارزش تغذیه‌ای آنها را افزایش داده و سبب بهبود تغذیه افراد جامعه خواهد شد.

برخی از مردم به اشتباه مغز این نان‌ها را(که مغذی‌ترین قسمت نان می‌باشد)، از آن جدا می‌کنند، ولی با این وجود این کالری شمار نان های مغذی، ضایعات کمتری نسبت به سایر نان‌ها دارند، به شرطی که تازه مصرف شوند و بتوان از بیات شدن آن ها جلوگیری نمود.

 

از خرید نان‌های بسته‌بندی شده ی بدون مجوز از سوپر مارکت‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی خودداری کنید.

از خرید و مصرف نان‌های سوخته یا بیات اجتناب نمایید.

در شناسایی و معرفی واحدهای کالری شمار نان که هنوز از جوش شیرین و نمک زیاد برای عمل‌آوری سریع خمیر و تقویت آرد بی‌کیفیت استفاده می‌نمایند، با دولت همکاری داشته باشید.

توصیه‌های بهداشتی برای نگهداری نان در بلند مدت

به نان تازه و داغ کمی فرصت دهید تا خنک شود.

پس از خنک شدن کالری شمار نان ، به آهستگی نان‌ها را در پارچه یا کیسه نایلونی قرار داده و به منزل ببرید.

هرگز برای حمل نان، از ورقه‌های روزنامه استفاده نکنید.

می‌توانید در منزل، نان‌ها را به اندازه دلخواه برش داده و بلافاصله در کیسه‌های مخصوص فریزر قرار دهید و در فضای مناسبی از فریزر که از سایر بسته‌های فریزری دور باشد، قرار داده و به مدت طولانی نگهداری کنید.

از جمع‌آوری نان‌های داغ در داخل کیسه های نایلونی خودداری کنید، زیرا این عمل باعث می‌شود که کالری شمار نان به صورت خمیر درآید و دورریزی نان را افزایش دهد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آبان 16 , ساعت 10:52 صبح

کالری شمار نارنج میوه ای از گروه مرکبات است. آب نارنج ترش، مطبوع و سرشار از ویتامین C  است.

نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

 

این را میدانیم که همه میوه های ترش و به ویژه مرکبات, حاوی ویتامین C هستند. کالری شمار نارنج مصرف آب نارنج می تواند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کرده, سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. از طرفی در صورت ابتلا به سرماخوردگی, روند درمان با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C تسریع می شود.

 

در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد.

کسانی که دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب کالری شمار نارنج را غرغره کنند.

نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایید.

 

مصرف خوراکی ها با ترشی طبیعی به هضم بهتر غذا کمک می کند. به همین دلیل مصرف آب نارنج به عنوان چاشنی سالاد و چاشنی روی غذا مانند اضافه کردن آب نارنج طبیعی به ماهی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.

 

برای رفع ترشی معده غذای خود را همراه نارنج بخورید.

مطالعات نشان داده‌اند مصرف کالری شمار نارنج انرژی در دسترس جهت فعالیت بدنی روزانه را افزایش می‌دهد و از این طریق توان و نشاط زیادی را برای انجام امور روزانه تولید می‌کند. به‌طورکلی مصرف این میوه به‌ طور طبیعی بیش از عصاره آن توصیه می‌گردد.

 

کالری شمار نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان  کالری شمار نارنج مصرف کنند.

 

در صورت ابتلا به مشکل “یبوست” یکی از درمان های مناسب و بی ضرر علاوه بر خوردن یک قاشق روغن زیتون, مصرف یک فنجان مخلوط شکر و آب نارنج است. برای این کار کافی است آب نارنج را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرده و آن را میل کنید. البته در صورتی که دیابت ندارید!

صورت‌هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با کالری شمار نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند.

 

کسانی که می‌خواهند موی نرم داشته باشند میوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند.

مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. کالری شمار نارنج این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار 2 قاشق پوست گردو + 4 قاشق پوست خرد شده نارنج.

 

اگر کالری شمار نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است.

نارنج حاوی ماده‌ای به نام سینفرین است که اثری طولانی‌تر از اپی نفرین دارد. در واقع به آن مقلد سمپاتیک گفته می‌شود. این ماده همانند کافئین باعث کاهش وزن می‌گردد.

نارنج حاوی 5 نوع آمین آدرنرژیک می‌باشد. سینفرین، N متیل تیرامین، هوردنین، اکتوپامین و تیرامین. مکانیسم اثر این آمین‌ها تحریک رسپتورهای 3-B و اثر کمتر بر رسپتورهای αو β می‌باشد. که تحریک رسپتورهای 3-B باعث افزایش کاتابولیسم چربی‌ها می‌شود. که با افزایش متابولیسم و ترموژنز به سوخت بیشتر کالری می‌پردازند. این عصاره‌ها به‌صورت ترکیبات متفاوت 4 الی 30 درصد سینفرین به فروش می‌رسند؛ درواقع کالری شمار نارنج یک چربی سوز قوی و ضد اشتها می‌باشد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ