سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ به داوود علیه السلام وحی کرد :«ای داوود ! به من شادمان باش و از یادم لذّت ببر و با مناجات من متنعّم شو که به زودی، خانه را از فاسقانْ خواهم پرداخت ولعنت خود را بر ظالمان قرار خواهم داد» . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 96 آبان 15 , ساعت 2:56 عصر

نصف فنجان کالری شمار نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود 90 گرم از این نخودهای سبز 50 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف ها، پوست و تاندون ها می باشد و بدون آن کار این بافت ها لنگ می شود. از این ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب بیشتر آهن لازم است. باید بدانید که بدن ما نمی تواند این ویتامین را ذخیره کند برای همین لازم است که هر روز ویتامین C بدن تان را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کنید. مصرف کالری شمار نخودفرنگی یکی از روش های تامین این ویتامین ضروری بدن می باشد. 

 

نخودفرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولات محسوب می شود. در واقع نصف فنجان نخودفرنگی حدود 13 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین های لازم و ضروری بدن است. نتایج یک پژوهش فنلاندی که در سال 2012 درJournal of AffectiveDisorders به چاپ رسیده است نشان می دهد که کمبود اسید فولیک در بدن خطر بروز علائم افسردگی را بالا می برد. کالری شمار نخودفرنگی در این پژوهش ثابت شد افرادی که اسیدفولیک بیشتری دریافت می کنند به میزان 50 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار می گیرند. پس اگر می خواهید افسردگی از شما دور شود بهتر است در مصرف نخودفرنگی سخاوت بیشتری به خرج دهید.

 

نخود فرنگی، گیاهی است که میوه آنها غلاف مانند است و دانه‌های گوشتی که ما آنها را بعنوان نخود می‌شناسیم در آن وجود دارد. کالری شمار نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت پخته و هم خام،‌جزء سبزیجات تازه محسوب می‌گردد. اگرچه، ‌تنها 5 درصد از کالری شمار نخودفرنگی بصورت خام فروخته می‌شوند، باقی آنها یخ‌زده و یا کنسرو شده است. نخود یخ‌زده به این دلیل که طعم خود را حفظ کرده‌اند و سدیم کمتری دارند، ترجیح داده می‌شوند.

 

کالری شمار نخودفرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1 هستند که استئوکلسین(Osteocalcin) که اصلیترین پروتئین در استخوان است را فعال می‌سازد. استئوکلسین مولکولهای کلسیم درون استخوان را جذب می‌نماید. بنابراین بدون ویتامین K1 به اندازه کافی،‌ میزان استئوکلسین کافی نمی‌باشد و معدنی‌شدن استخوان صورت نمی‌گیرد.

 

نخود فرنگی منبعی از فولیک اسید و ویتامین B6نیز است. این دو ویتامین در کاهش ساخت هموسستئین که مولکول خطرناکی است کمک می‌کنند. مطالعه‌ای نشان داده‌است که زنان یائسه‌ای که از کمبود میزان فولیک‌اسید خود اطلاعی ندارند بوسیله مکملهایی که فولیک اسید دارند،‌ میزان هموسستئین در آنها کاهش می‌یابد. 

نخود فرنگی یکی از مهمترین غذاهایی است که اگر شما معمولاً احساس خستگی و بی حالی می‌کنید،‌ می‌تواند جزء رژیم غذایی شما قرار گیرد. نخود فرنگی به این دلیل که مواد مغذی موجود در آن سلولهای تولید کننده انرژی و سیستم‌های بدن را حمایت می‌کند و برای رفع خستگی مهم می‌باشد.

 

ویتامینC موجود در کالری شمار نخودفرنگی ، از ابتلاء به سرطان جلوگیری می‌نماید. مشاهده شده است که جذب بالای ویتامین C باعث کاهش ابتلاء به انواع سرطانها می‌گردد که از آن جمله میتوان به سرطان خون، سرطان غدد لنفاوی، ‌ریه و پانکراس و همچنین سرطانهایی که به هورمونهای جنسی مربوط می‌باشند مانند سرطان سینه، پرستات، ‌مثانه و سرطان تخمدان اشاره نمود.

 

سعی کنید کالری شمار نخودفرنگی انتخابی شما، ‌لطیف، مخملی و سفت باشد. رنگ آنها باید سبز و شفاف باشد. از خرید نخود فرنگی هایی که رنگ سبز آنها تیره و یا خیلی روشن باشد و یا زرد رنگ با نقطه‌هایی خاکستری رنگ باشد خودداری نمایید. همچنین نخود فرنگیهایی را که پف کرده،‌ آبکی و کپک زده هستند را نیز خریداری ننمایید.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
دوشنبه 96 آبان 15 , ساعت 2:56 عصر

یکی از حبوباتی که به صورت های مختلف مورد مصرف قرار می گیرد ، کالری شمار نخود است. نخود از دیر باز مورد استفاده ی بسیاری از ایرانیان بوده است. در این مطلب قصد داریم فواید این گیاه را از نقطه نظر علم طلب سنتی بررسی کنیم.

نخود یکی از بهترین حبوبات برای غذای انسان است و آن چنان که در طب سنتی بر مصرف آن تاکید شده است درباره هیچ یک از حبوبات تاکید نشده است اما متأسفانه امروزه بسیار کمتر از گذشته در سفره ایرانیان دیده می شود.متأسفانه امروزه کالری شمار نخود که یک ماده غذایی بسیار مفید و پرانرژی است از سفره ایرانیان در حال حذف شدن است و شاهد استفاده کمتر آن در رژیم غذایی ایرانیان هستیم.

 با افزایش مصرف غذاهای خارجی و فست فود در سفره های ایرانی مصرف این ماده غذایی در طول روز و حتی در سال بسیار کمتر از گذشته شده است. کالری شمار نخود که جزء خانواده حبوبات محسوب می شود دارای املاح، ویتامین و پروتئین های متعددی از جمله نشاسته، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، روغن گیاهی، مس و ویتامین هایی مانند ویتامین A،B1، B2 است. بنابراین نخود دارای اسیدآمینه های مختلف، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که می توانیم بگوییم نخود نه فقط یک غذا بلکه به عنوان یک دارو محسوب می شود.

کالری شمار نخود از زمان های بسیار دور مصرف خوراکی و درمانی داشته است. رازی و ابن بیطار کاملا آنچه را که دیسکورید درباره Erebinthos (نخود به یونانی) شرح داده به نقل قول از وی تحت عنوان حمص آورده اند و طبق نوشته ابوریحان، اربیوتوس، حمص است که به پارسی نخود می نامند. در کتب قدیم سه نوع از آن را شرح داده اند که عبارت اند از: 1. حمص یا حمص ابیض یا حمص بستانی یا نخود سفید که نوع کشت شده است.2. حمص بری که نوع وحشی است.3. حمص الاسود یا نخود سیاه .

 

نخود غنی از فیبر محلول و نامحلول است. در حالیکه فیبرهای محلول سلامت صفرا را حفظ می‌کنند، فیبرهای نامحلول به بهبود هضم غذا و قوام مدفوع و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک می‌کنند. همچنین باعث خواهد شد تا برای مدت بیشتری احساس سیری کنید، کالری شمار نخود در نتیجه کمتر خواهید خورد.

 

گیاهخواران بیشماری، پروتئینی که می‌توانند براحتی از گوشت حیوانات مصرف کنند را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از فقدان پروتئین در بدن، می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را با کالری شمار نخود و گندم کامل تامین کنید. نخود منبع خوبی برای پروتئین البته منهای چربی‌های اشباع نشده است.

 

منگنز یک ماده معدنی کمیاب است که در بدن کمک به تولید انرژی و دفاع آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کند. یکی دو فنجان نخود در هفته، برای اینکه در کل هفته شارژ بمانید کافیست. بهترین راه برای اینکه از آن‌ها بعنوان میان وعده استفاده کنید، این است که کالری شمار نخود را با کمی نمک بپزید. سرخ کردنش هم، هرچند خوشمزه ترش خواهد کرد، اما باعث خواهد شد برخی خواصش را از دست بدهد.

 

نخود غنی از آهن است، و آهن هم مکملی طبیعی و با اهمیت برای خانم هایی است که پریود می‌شوند، به نوزادشان شیر می‌دهند، و یا باردار هستند. همچنین اگر برنامه‌ی غذایی فرزندان حاوی آهن باشد نیز در رشدشان تاثیر مثبتی خواهد داشت. کالری شمار نخود همچنین می‌تواند سوخت و ساز شما را سرعت دهد که به سالم ماندنتان کمک خواهد کرد.

این خاصیت نخود، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش داده، در برابر پوکی استخوان از شما محافظت کرده و حرارت‌های دوران یائسگی را پایین خواهد کشید.

 

کالری شمار نخود طعم خیلی غالب و قوی‌ای ندارد، بنابراین می توانید آنرا در کنار هر غذایی طبخ کنید. یادتان باشد اگر آنها را چند ساعتی در آب بخیسانید، پختنشان خیلی راحت تر خواهد شد.

نخود تقویت کننده قلب بوده و در رفع یبوست های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می شود.


کالری شمار نخود دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی مانند ام اس هستند نیز توصیه می شود.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
یکشنبه 96 آبان 14 , ساعت 11:14 صبح

کالری شمار هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است.

هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم می‌کند که می‌تواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌های میوه روزانه باشد.

کنترل وزن یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود 68 کالری در خود دارد و فاقد چربی است.

خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، کالری شمار هلو چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند.

هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود.

از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید.

ویتامین‌ها هلو حاوی 10 ویتامین مختلف است.

یک عدد هلوی بزرگ 570 واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی کالری شمار هلو بسیار مهم است، و11?6 میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست.

میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود 6 درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی 2000 کالری، تامین می‌کند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، کالری شمار هلو فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

موادمعدنی یک عدد هلوی بزرگ 333 میلی‌گرم پتاسیم در خود دارد.

پتاسیم به شما برای حفظ فشارخون سالم کمک کرده و همچنین از سنگ کلیه و از بین رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند.

شما روزانه به 2000 میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید.

هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم  کالری شمار هلو نیز فراهم می‌کند.

این موادمعدنی از گلوبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن محافظت می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند–ترکیباتی کالری شمار هلو که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند.

این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

فیبر یک عدد هلوی بزرگ حدود 17 گرم کربوهیدرات دارد که 3 گرم آن فیبر است.

فیبر برای هضم و کالری شمار هلو گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند.

فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید 25 گرم و آقایان 38 گرم فیبر مصرف کنند.

 

هلو سرشار از فیبرهای محلول در آب هست که باعث هضم راحت غذا و بهبود گوارش می شود. این میوه? آبدار علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند.

علاوه بر این ها میزان کالری شمار هلو فیبرهای موجود در آن برای کنترل دیابت نوع 2 و همچنین کنترل اشتها فوق العاده است. در واقع باید بدانید که فیبرهای غذایی این توانایی را دارند که با کلسترول خون و سموم بدن مقابله کنند. در نتیجه برای تمیز و پاک سازی بدن لازم و ضروری اند. باید بدانید که این کالری شمار هلو فیبر ها به محض ورود به معده حجیم شده و بخش زیادی از معده را اشغال می کند در نتیجه یک ضداشتهای خوب و طبیعی محسوب می شود. 


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
یکشنبه 96 آبان 14 , ساعت 11:14 صبح

یکی از چاشنی های معطر مورد استفاده در بعضی از غذاها، نان ها، شیرینی ها و به خصوص مرباها، کالری شمار هل است.البته در مقام مقایسه، هندی ها و پاکستانی ها بیشترین مصرف کننده های هل در جهان هستند.

 

مصرف هل مخصوصاً در فصل های سرد برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه زیر دنده چپ می شوند، بسیار خوب است. هِل انرژی ها را در بدن افزایش می دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می کند، مصرف کالری شمار هل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می دهد.

هل در طب سنتی ایران به نام های قاقله صغار و کبار، هیل و هال نیز خوانده می شود. این گیاه علفی دارای میوه ی تخم مرغی شکل کوچکی است به طول 1 ـ 2 cm (در بعضی انواع طولانی تر) که به طور متوسط 15 ـ 20 (در بعضی کمتر یا بیشتر) دانه به رنگ قهوه ای، سبز، زاویه دار و معطر در آن وجود دارد.

 

کالری شمار هل ، معمولاً برای آن که عطر آن حفظ شود به صورت میوه و یا کپسول آن نگهداری می شود و در مواقع مصرف کپسول را شکسته و دانه ها را خارج می سازند، پوست کپسول آن نیز دارای اسانس است.

هل خواب آور و شادی آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند، مفید است.

هِل انرژی ها را در بدن افزایش می دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می کند، مصرف کالری شمار هل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می دهد.

 

مزاج هل، همان طور که گفته شد، گرم و خشک است و درجه گرمی خیلی قوی ندارد؛ اما مصرف افراطی آن برای گرم مزاجان ضرر دارد و می تواند در گرم مزاجان موجب سردرد شود در حالی که روغن آن برای رفع برخی از سردردها کالری شمار هل مخصوصاً سردردهای ناشی از باد، سرما و سینوزیت مفید است.

مالیدن روغن هل به گردن و پس سر موجب رفع سردردهای سوداوی ناشی از گرفتگی عضلات می شود که این سردردها، معمولاً در شب و اول صبح بیشتر بروز پیدا می کند.

 

همچنین هل خواب آور و شادی آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند، مفید است.

هل موجب باز شدن مجاری درون کبد و طحال نیز می شود؛ طحال نزدیک معده قرار دارد و محل ذخیره خلط سودا در بدن است.

مصرف کالری شمار هل مخصوصاً در فصل های سرد برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه زیر دنده چپ می شوند، بسیار خوب است؛ در قدیم اگر جایی از بدن دمل (توده های حاوی مواد زائد) ایجاد می شد، از هل ضمادی درست می کردند و روی آن قرار می دادند تا اصطلاحاً برسد و سر باز کند و با این کار، این توده ها از بین می روند.

 بادشکن بوده و گاز معده و روده را از بدن خارج می سازد.

علاوه بر این، بعضی ها هنگام دم کردن چای معمولی چند دانه هل یا یک عدد میوه کالری شمار هل  را در چای می ریزند و همراه با آن دم می کنند. این چای، هم خوش طعم تر می شود و هم خاصیت درمانی دارد.

دانه کالری شمار هل تقویت کننده معده، ضدنفخ و بادشکن است؛ در ضمن به هضم غذا هم کمک می کند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آبان 13 , ساعت 10:55 صبح

کالری شمار هندوانه میوه ای است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. متخصصان معتقدند که ماده ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می شود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد. در واقع مصرف این میوه موجب کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) می گردد. هندوانه

 

مصرف هندوانه می تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A مورد نیاز بدن را تأمین کند. کالری شمار هندوانه همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می کند.

 

بررسی ها نشان می دهد میزان لیکوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بیش از گوجه فرنگی بزرگ و تازه است. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که از تولید رادیکال های آزاد مضر برای سلول های بدن جلوگیری می کند.  کالری شمار هندوانه همچنین لیکوپن موجود در میوه های قرمزرنگ و سبزیجات به مبارزه با بیماری های قلبی و برخی انواع سرطان ها کمک می کند.برای حفظ بیشترین میزان آنتی اکسیدان در هندوانه لازم است آن را پیش از بریدن در دمای اتاق نگهداری کنید.

 

آب هندوانه تسکین دهنده دردهای عضلانی است

 

نتایج یک بررسی نشان می دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچه ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری می کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در این میوه است که عملکرد رگ ها را بهبود داده کالری شمار هندوانه و فشارخون را پایین می آورد.

 

هندوانه هم جزو میوه ها و هم جزو سبزیجات است

 

هندوانه نیز همچون بسیاری کالری شمار هندوانه  از میوه ها با کاشت دانه آن تولید می شود. همچنین پوست این میوه قابلیت مصرف دارد. در حقیقت طبیعت دو وجهی هندوانه تمام قسمت های آن را قابل خوردن کرده و هیچ بهانه ای برای دور انداختن این میوه وجود ندارد.

 

هندوانه سرشار از آب است

 

91.5 درصد از میوه هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می توان میزان آب ازدست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پایین آمدن تمرکز می شود، جبران کرد.

 

شاید باور اینکه داخل میوه هندوانه قرمز یا صورتی رنگ نباشد غیرقابل تصور باشد اما نوعی از این میوه وجود دارد که به رنگ زرد و با طعمی شبیه به عسل است. هرچند ظاهر بیرونی آن به دیگر کالری شمار هندوانه ها شباهت دارد. این هندوانه به هندوانه آناناسی نیز معروف است.

 

 عجیب اما واقعی:با نمک، هندوانه شیرین تر می شود!

 

اگرچه ممکن است این خبر کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر فقط مقداری نمک روی سطح کالری شمار هندوانه بریزید متوجه خواهید شد که طعم و مزه آن در مقایسه با قبل شیرین تر خواهد شد و البته اگر مقدار بیشتری نمک روی آن بریزید آنگاه طعم شورمزه آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

 

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است، کالری شمار هندوانه و آن آنتی اکسیدی است که به جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.

 

به دلیل این که کالری شمار هندوانه حاوی آب لازم ، فیبر همراه با رادیکال‌ های آزاد نظیر لیکوپن است ، پوست حدود 40% کمتر اشعه‌ های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی‌ تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ