سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 آبان 13 , ساعت 10:55 صبح

جوانی و شادابی پوست با کالری شمار هویج ممکن است. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای عضو های داخلی بدن خاصیت بخش  است بلکه برای بهتر شدن وضعیت پوستمان تاثیر گذار است.

 

تفاوتی ندارد که هویجتان خام یا پخته و یا رنده شده یا به صورت پوره ای باشد. راه  های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه‌ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ لبریز از خواص غیر باور کردنی است  کالری شمار هویج که  کمک بزرگی به سلامتی جسم شما می‌کند چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، اسهال و … را برطرف کند.

 

دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها توانایی ندارد که به درستی آب را جذب خود کند بیرون روی اتفاق می‌افتد (یکی از مشکلات خطر ساز روده). یکی از کارهای موثر برای برطرف شدن این مشکل استفاده از هویج است.کالری شمار هویج  این ماده‌ی غذایی لبریز  از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این گونه از شدت اسهال کاسته می‌شود.

 

کم شدن قدرت بینایی، ریزش اشک چشم‌ها، مشکلات دید و غیره. با گذر زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی واگیر بیماری‌های داخلی می‌شوند. می شود این را به راحتی گفت که هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان بسیاری قوی می‌باشد که می تواند از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند. کالری شمار هویج برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است

 

جوانی و شادابی پوست ناشدنی نیست. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای اعضای داخلی بدن موثر است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. برای این که لبریز از بتاکاروتن یا همان مقدمه ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. کالری شمار هویج اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مدام هویج مصرف کنید کار بزرگی در راه  سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

 

مواد مغذی که در این گیاه خوشمزه وجود دارد با سم زدایی که انجام می دهد می تواند باعث سلامت پوست و مو و ناخن شود و ساخت سلول های جدید در بدن را بهبود دهد.

 

هویج پر خاصیت ترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید به «اپیدرم» آسیب‌ زده و گاهی التهاب ایجاد می‌کند که معروف ترین این التهاب ها  آفتاب سوختگی است. کالری شمار هویج بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.

 

 

مصرف هویج برای رفع کم‌خونی جزئی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی جزئی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

 

گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و … در دوره‌ی یائسگی این قبیل مشکلات یکی پس از دیگری خود را نمایان می کند. کالری شمار هویج اما با مصرف هویج می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت. به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کنند تا با اکسایش سلول‌ها و پیری بدن مقابله کنند.

 

بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A یکی از آن آنتی‌اکسیدانی‌های قوی محسوب می‌شود که سلول‌های بدن را از گزند رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های آسیب‌رسان و مسئول پیری سلول‌های بدن) در امان می‌دارد. خوشـــبختانه هویج تا دلتان بخواهد بتاکاروتن دارد. فیبرهای محلول در آب موجود در این نارنجی‌پوش، مانع از پیشروی ترکیبات سمی‌در بدن شده و دفع آنها را آسان می‌کند. بهتر است بدانید کالری شمار هویج برای پیشگیری از بیماری‌ قلبی عروقی، سرطان‌ها و همچنین برای حفظ سلامت پوست فوق‌العاده است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 آبان 13 , ساعت 10:55 صبح

کالری شمار انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه های مختلفی است.این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می پیچد و بالا می رود. این درخت بیش از آب نیاز به تکیه گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد.انگور یکی از قدیمی ترین میراث های ایران کهن است که خواص بسیاری برای سلامتی و رفع بسیار بیماریها دارد.

 

از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه میشود یکی انگور یاقوتی است به رنگ قرمز مایل به قهوه ای با خوشه های نسبتا” بزرگ با دانه های کوچک به اندازه ی نخود که انگورِ نوبر میدان های تره بار است. همچنین کالری شمار انگور عسگری با دانه های سبز بیضی و نیز انگور بی دانه ی مهتی خانی، ریش بابا، ایته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سیاه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبی و انگور شکر شیراز می توان نام برد.

 

نوعی از انگور به نام انگور معطر یا انگور گلاب در کشور الجزایر کشت می شود که در نوع خود بی نظیر است. 

امروزه در طب درمان های طبیعی (نتروپت), کالری شمار انگور از رژیم های مختلف انگور استفاده می کنند.

 

ترکیبات شیمیایی انگور:

 کلیه قسمت های درخت انگور قابل استفاده دارویی است . 

برگ مو :دارای ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای کالری شمار انگور و تعدادی اسیدهای آلی است

دم خوشه انگور :دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است .

غوره ک میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترش می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک Succinique Acid ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می باشد .

 

انگور باعث افزایش سطوح اکسید نیتریک در خون شده و بنابراین تشکیل لخته و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. علاوه براین آنتی اکسیدان های موجود در انگور سبب کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL، به عنوان عامل خطر اصلی تنگی عروق و بیماری های قلبی عروقی می شوند. فلاوونوئیدهای موجود در انگور و رزوراترول علاوه بر ایجاد رنگ آنتی اکسیدان های قدرتمندی محسوب می شوند. کالری شمار انگور این ترکیبات با مهار اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر اکسیداسیون LDL و کاهش استرس اکسیداتیو و تجمع پلاکتی از شریان ها محافظت می کنند. علاوه براین انگور با کاهش التهاب و فشارخون می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.

 

تپش قلب مصرف روزی یک لیوان آب انگور می تواند حالت های تپش قلب را تسکین دهد. قبل از خواب یک لیوان آب حاوی یک قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان آب لیمو بخورید. مصرف میوه و سبزی تازه را بالا ببرید. کالری شمار انگور فعالیت های جسمی مانند شنا، دوچرخه سواری و… را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا قلب سالمی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 96 آبان 11 , ساعت 9:36 صبح

کالری شمار انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم خورده شده است. نام عربی آن " تین " و نام انگلیسی آن " "FIG"می باشد.

درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و فلسطین اشغالی برده شده است .

انجیر درختی است با برگ های زرد و پنجه ای و به رنگ سبز خاکستری که  کالری شمار انجیر بلندی آن تا شش متر می رسد و به دلیل عدم مقاومت در مقابل سرمای شدید ، در مناطق معتدله و گرمسیر کشت می شود .

درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می کند و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

 

انجیر، قند زیادی دارد. 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، منیزیم  ، کلسیم  ، فسفر  و ویتامین های C  , B , A  است.

انجیر منبع غنی فیبر غذایی می باشد. لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که کالری شمار انجیر به مقدار زیاد در انجیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد.

 

انجیر از نظر طب قدیم ایران ، گرم و تر است .

- انجیر تعرق بدن را زیاد می کند .

- ادرار آور است . اگر کالری شمار انجیر ترشح ادرار کم باشد ،خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می شود .

- حرارت بدن را کاهش می دهد .

- چاق کننده است و برای آنهایی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار مفید است . کالری شمار انجیر بدین منظور می توان آن را با شیر مخلوط کرد و در بین غذاها خورد.

- انجیر ( تازه یا خشک ) یبوست را برطرف می کند و یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قدیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می کردند .

- برای درمان ناراحتی های سینه حدود 20 گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشک و مویز را با هم مخلوط کرده و آسیاب می کنند. سپس این پودر را با یک لیتر آب می جوشانند تا حجم آن به نصف برسد . از این جوشانده می توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمود .

- جوشانده انجیر خشک درمان کننده کالری شمار انجیر التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، ذات الجنب ، سرخک ،مخملک و آبله می باشد .

- جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره کردن آن گلودرد را برطرف می کند.

 

موقع خرید انجیر دقت کنید که تازه و پوست آن صاف باشد. کالری شمار انجیر  اگر بوی ترشیدگی می داد، آن را نخرید ، زیرا این بو نشان می دهد که قند موجود در انجیر تخمیر و میوه خراب شده است.

انجیر تازه را حتماً باید در یخچال نگهداری کنید ، ولی انجیر خشک را می توانید در یخچال یا در هوای اتاق نگهداری کنید.  کالری شمار انجیر البته باید در یک ظرف یا بسته بندی بدون هوا و رطوبت باشد که در اینصورت برای چندین ماه می توان آن را نگه داشت.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آبان 10 , ساعت 11:0 صبح

کالری شمار انار به غیر از ارزش غذایی بسیار، جنبه های دارویی و اثرات درمانی  قابل توجه ای دارد.خوردن انار در از دیدگاه قرآن و ائمه بسیار توصیه شده است. انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها از جمله تصلب شرائین ، سرطان و همچنین کمک به طول عمر و کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها تأثیرات فراوانی دارد.

 

انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، کالری شمار انار آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. 

 

از انار شیرین نیز میتوان در مواردی مانند :سرماخوردگی ، تقویت نیروی جنسی ،تقویت روده ها ، تقویت معده ، تقویت ریه ، حساسیت ، وجود خون در ادرار ، مسمومیت ، استسقاء ، درد گوش ، التهاب معده ، اسکوربیت ، آب ریزش چشم ، کالری شمار انار خون ریزی رحم ، خارش پوست ، تقویت لثه ، تصفیه خون ، کم خونی ، اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود.

کالری شمار انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند نیز مفید است و خوردن انار در زمان باردار یباعث زیباتر شدن فرزند می شود.علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده ی کودک هم کمک می کند.

 

درمان بیماری ها با مصرف انار

برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه کالری شمار انار استفاده می شود .

* انار شیرین ادرار آور است .

* انار با دانه ملین مزاج است .

* آب انار شیرین برای بیماریهای مجاری ادرار مفید است .

* ترشح صفرا را زیاد می کند.

* اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید .

* برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است .

 

انار منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که نتایج تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد مصرف میوه انار و انگور قرمز و سبزیجات که حاوی پلی‌فنولیک هستند به میزان قابل‌توجهی از میزان مرگ و میر کالری شمار انار ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سکته‌های مغزی و سرطان‌های مختلف می‌کاهند. مواد آنتی‌اکسیدان از طریق تخریب رادیکال‌های آزاد حاصل از متابولیسم در بدن تأثیرات مفید خود را اعمال می‌کنند. در سال‌های اخیر مطالعات فراوانی در زمینه تأثیر بالقوه آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولیک در مجامع علمی مختلف انجام شده که نتایج این مطالعات مزایای فراوان مصرف میوه‌هایی که دارای رنگدانه قرمز هستند را نشان می‌دهد. کالری شمار انار ، انگور قرمز و توت‌فرنگی ازجمله این میوه‌ها به شمار می‌روند. انار در این میان به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از این ترکیبات پلی‌فنولیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 آبان 10 , ساعت 11:0 صبح

کالری شمار انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا 10 متر می رسد . منشا انبه هند و مالزی و برمه می باشد ولی هم اکنون در تمام مناق استوایی و حاره کشت می شود . انبه از 4000 سال پیش وجود داشته است .

 برگهای این درخت نیزه ای شکل ، گلهای آن زرد یا قرمز رنگ و بصورت خوشه ای وجود دارد . میوه آن که انبه یا منگو نامیده می شود بیضوی شکل و دارای طعمی مطبوع وشیرین بوده و دارای هسته ای نسبتا بزرگ است . کالری شمار انبه در اوائل ماه می می رسد و تا اوائل سپتامبر موجود است .

 انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است . انبه نارس تولید کننده بلغم و سودا در بدن می باشد .

 

این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می آید، طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود.

کالری شمار انبه اندیس گلایسمی بالایی نیز دارد، یعنی وقتی مصرف شود، قند خون به یکباره افزایش پیدا می کند و موجب ترشح هورمون انسولین می شود. با ترشح این هورمون، قند به داخل سلول ها وارد شده و دوباره افت پیدا می کند. به همین دلیل فرد دوباره احساس گرسنگی می کند و همین موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوری او می شود.

افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن کالری شمار انبه افزایش پیدا می کند.

 

مشکل کم خونی در افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند، بیشتر دیده می شود. به این افراد توصیه می شود تا از منابع گیاهی آهن بیشتر استفاده کنند. به علاوه در کنار مواد غذایی آهن دار گیاهی بهتر است از غذاهایی استفاده شود که جذب این آهن گیاهی را بالا می برند.

در این میان، کالری شمار انبه جزو میوه هایی است که می توان آن را به همراه منابع گیاهی آهن دار مورد استفاده قرار داد.

در هر 100 گرم از این میوه، 37 میلی گرم ویتامین C و 2000 میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد که مطالعات نشان داده اند دریافت هم زمان کالری شمار انبه با آهن، جذب روده ای این ماده معدنی را افزایش می دهد.

 

بتاکاروتن در روده با آهن یکی شده و از پیوند آن با ترکیباتی مثل فیتات ها که مانع جذب آهن می شوند، جلوگیری کرده و به این ترتیب برای کم خونی مفید است.

 

مصرف مرتب این میوه از بروز سرطان رحم پیش گیری می کند، زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

کالری شمار انبه به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن، یک سیستم ایمنی بسیار قوی ایجاد می کند. به همین دلیل مصرف مرتب انبه در برنامه غذایی از بروز عفونت های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کند.

دریافت مقادیر بالای بتاکاروتن موجب فعالیت هرچه بیشتر سلول های سیستم ایمنی می شود. به این دلیل متخصصان تغذیه، کالری شمار انبه را به گروه های سنی با سیستم ایمنی ضعیف تر مانند سالمندان، بچه ها و زنان باردار توصیه می کنند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<   <<   6   7   8      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ