سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمنی با یکدیگر، زداینده است .مقصودم زداینده مو نیست، که زداینده دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 آبان 10 , ساعت 10:59 صبح

کالری شمار اسفناج این سبزی پر خاصیت با برگ های تیره رنگ  ویتامین ها و مواد معدنی  بسیار غنی دارد و برای درمان انواع بیماری ها و سلامت پوست و اعضای دیگر بدن بسیار توصیه می شود.اسفناج

 در صد گرم اسفناج خام موارد زیر موجود است

 

اسفناج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین B3  داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است . بیماری پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است .

برگ کالری شمار اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم .

 برگ اسفناج خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد .

 بدن را قلیایی می کند .

خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است .

ورم روده کوچک را رفع می کند و برای ورم ریه مفید است .

ملین است و یبوست را برطرف می کند .

اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .

کالری شمار اسفناج بدلیل داشتن ماده ای بنام اسپیناسین هضم غذا را تسریع می کند . این ماده باعث تحریک معده و ازدیاد ترشحات آن می شود .

افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده مناسبی است به ویژه به این دلیل که در مقایسه با گوشت قرمز منبع شناخته شده ای از آهن است.

خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است و از زمان های قدیم برای از بین بردن ورم و درد گلو توصیه شده است .

 برای رفع سرفه های خشک برگ اسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید .

 

 

آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد و اگر آش کالری شمار اسفناج را با آب لیمو و سماق و یا آب غوره بخورید سردردهای ناشی از اختلال کیسه صفرا را برطرف می کند .

 

کالری شمار اسفناج به علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهایی که سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند.

خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می کند مخصوصا در افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند .

اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ، حنجره و رحم موثر است .

اسفناج کلسترول خون را پائین می آورد و روده بزرگ را تمیز می کند .

ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد .

اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است و رماتیسم و نقرس را درمان می کند .

برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است .

سابقاً نوعی شربت از اسفناج تهیه می شد که در معالجه خونریزیها و کم خونی از آن استفاده می کردند .

مصرف اسفناج می تواند در لطافت پوست نقش بسزایی داشته باشد.

اسفناج همچنین دارای انرژی بسیار پایینی است؛ به طوری که هر 100 گرم آن حاوی 10 کیلوکالری انرژی است. میزان فیبر کالری شمار اسفناج خوراکی آن نیز 8.5 گرم در هر 100 گرم است که هم فیبر محلول و نامحلول دارد، بنابراین می تواند برای افراد با قند و چربی بالا مناسب باشد.

تخم اسفناج ملین و خنک کننده است و برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است .

اسفناج  سرشار از عنصر منیزیم  است که این ماده معدنی نیز می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر بوده و در کالری شمار اسفناج نتیجه بدن را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی محافظت کند.

 

اسفناج آهنی را در اختیار بدن قرار می دهد که کالری بسیار کمتری دارد و کاملا فاقد چربی است. آهن از ترکیبات داخلی هموگلوبین خون  است که اکسیژن را از شش ها  به تمام سلول های بدن منتقل می کند و همچنین بخش کلیدی کالری شمار اسفناج از سیستم های آنزیمی برای تولید انرژی و متابولیسم (است.

 

 

کالری شمار اسفناج را می توان خام یا پخته خورد. به منظور اجتناب از زیاد پختن، سعی کنید آن را با بخار بپزید یا به شیوه چینی تفت دهید. شیوه های پخت، بافت و طعم سبزی یاد شده را حفظ کرده و فقدان ویتامین محلول در آب را به حداقل می رسانند. اگر چه ضمن پختن، پاره ای از این مواد غذایی از بین می روند، لکن در واقع صرف21 پیمانه از سبزی پخته، بیشتر از خوردن 1 پیمانه سبزی خام ارزش غذایی دارد، چون دارای دو پیمانه برگ است. علاوه بر این، حرارت باعث می شود که پروتئین موجود در اسفناج، آسان تر تجزیه گردد. در صورتی که اسفناج خام همراه با پرتقال یا برش های گریپ فروت  کالری شمار اسفناج به خاطر داشتن ویتامین «ث» اضافی خورده شود، ارزش غذایی اش افزون می گردد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آبان 9 , ساعت 9:58 صبح
کالری شمار ازگیل با نام علمی Mespilus germanica که در گویش گیلکی به آن کونوس یا کُنوس می‌ گویند و در گویش مازندرانی کنهس و کندس می ‌گویند، میوه ‌ای است از خانواده ی گل سرخیان از سرده ازگیل ‌ها(Mespilus) هم خانواده با سیب و گلابی.
ازگیل، درختچه اى است خاردار که به حالت وحشى در جنگل هاى اروپاى مرکزى و نواحى معتدل آسیا مى روید و در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد. کالری شمار ازگیل در تمام جنگل هاى شمال ایران و همه ارتفاعات سواحل دریا و در دامنه هاى البرز، دره کرج و ... نیز به طور خودرو عمل مى آید و با نام محلى هر منطقه شناخته مى شود. تکثیر آن غالبا از طریق پیوند روى درختان دیگر از جمله پیوند روى پایه ی زالزالک ولیک صورت مى گیرد. گاهى هم روى پایه ی گلابى و به ندرت روى پایه ی بِه پدید مى آید و نوع پیوند، شکمى است که در تابستان انجام مى شود.
ازگیل رسیده داراى لعاب نباتى فراوان و تانن بوده و از قند گلوکز، فروکتوز، سوربیتول و بعضى اسیدها و همچنین سلولز و گروه ویتامین هاى B و C، املاح معدنى و کمى پروتئین برخوردار مى باشد.
ازگیل در اواخر پاییز و اوایل زمستان مى رسد.
گل هاى درخت آن سفید و میوه اش شبیه زالزالک است؛ با این تفاوت که میوه ی ازگیل درشت تر و قهوه اى رنگ و طعمش شیرین و کمى گس است. هسته ی آن را مى کارند و درخت کالری شمار ازگیل  را به درخت به و گلابى هم پیوند مى زنند.
بخش هاى مورد استفاده درخت ازگیل برگ و میوه ی آن است. اسامى فارسى قدیم ازگیل، " اردف " و " گیل " بوده است.
 
ازگیل سرشار از ویتامین هاى گروه  B است به همین دلیل اعصاب را تقویت مى کند.
کالری شمار ازگیل داراى مقدار زیادى کربوهیدرات است که موجب تولید انرژى در بدن می شود.
ازگیل حاوی ماده اى به نام " تانن " است که بهترین دارو براى درمان عفونت هاى روده ی بزرگ به شمار می رود و به عنوان قابض و رفع التهاب معده توصیه و تجویز شده است.
ازگیل به دلیل داشتن ویتامین C برای کم خونی ناشی از فقر آهن مفید است  کالری شمار ازگیل زیرا این ویتامین جذب آهن را افزایش می دهد.
مصرف ازگیل چه به صورت خام و چه به صورت کنسرو شده برای معالجه ی اسهال ساده اثر قطعى دارد.
خوردن ازگیل خام و خصوصا نارس که تانن بیشترى دارد در معالجه ی خونریزى هاى داخلى مانند بواسیر، خونریزى رحمى و غیره تأثیر شفابخش دارد.
ازگیل در معالجه ی ورم روده به کار مى رود؛ بدین منظور باید 230 گرم ازگیل را پس از جدا کردن پوست و دانه در کمى شیر حل نموده و مصرف کرد.
در معالجه ی زخم دهان و تورم مخاط گلو مؤثر است؛ بدین منظور باید 50 گرم از برگ درخت کالری شمار ازگیل را در یک لیتر آب بجوشانند و با کمى از آن در شبانه روز چند مرتبه دهان را بشویند و غرغره کنند.
ازگیل ادرارآور است.
میوه ی تازه و رسیده ی ازگیل یا کنسرو آن براى درمان اختلال قاعدگى خانم ها مفید است.
جوشانده ی نیم گرم برگ ازگیل پوست هاى ظریف را تقویت مى کند و معالج برفک است.
اگر هر روز سه بار با جوشانده ی برگ ازگیل غرغره شود، آنژین را معالجه مى نماید.
کالری شمار ازگیل به دلیل داشتن لعاب، سینه را نرم می کند، عطش را فرو می نشاند و ضد صفرا است.
ضماد ازگیل جوش‌های بدن را ازبین می برد.
برای معالجه ی اسهال خونی می توان مقدار دوز مشخصی از آن را بدون پوست خورد.
ازگیل از حدود سه هزار سال پیش در جنوب دریای خزر و در مناطق گیلان و مازندران کشت می شد.
700 سال پیش از میلاد به یونان و در 200 سال پیش از میلاد به روم رسید. کاشت این میوه از طریق رومی ها در بقیه ی اروپا گسترش یافت.
میوه ی کالری شمار ازگیل  بسیار سخت و اسیدی است و تا خوب رسیده نشود قابل خوردن نیست ضمن این که برای جلوگیری از پوسیده شدن آن بر روی درخت معمولا میوه ها را زودتر برداشت می کنند.
ازگیل را به صورت خام به عنوان میوه ای لذیذ، مطبوع و تقویت کننده مصرف می کنند و از آن شربت و کنسرو ازگیل تهیه می کنند.

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
سه شنبه 96 آبان 9 , ساعت 9:57 صبح

کالری شمار آناناس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل وخواص آناناس , فیت شیپ پاراگوئه است. از نظر محصول، آناناس در رتبه اول محصولات قرار دارد. میوه رسیده آناناس حاوی موادی چون : ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن و اسید سیتریک.

 

 حاوی یک آنزیم پروتولیتیک بنام بروملین یا بروملایین است. بروملایین که از میوه آناناس به دست می‌آورند برای درمان بیماری‌های زیر مصرف می‌شود: به عنوان ضد آماس پس ازاعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، کالری شمار آناناس برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌های بعد از تصادفات، آبسه‌ها بکارمی رود.

 

آناناس پایین آورنده تب است و سموم را از بدن دفع و ایجاد تعرق می‌کند. آناناس سبب کاهش چروک پوست و پاکسازی سلول‌های مرده آن می‌شود. اما به دلیل وجود اسیدهای آن نباید زیاد مصرف شود، خوردن بیش از حد آناناس سبب پوسیدگی دندان و تورم لثه می‌شود. بنابراین بهتر است پس از خوردن کالری شمار آناناس دهان را بشویید یا مسواک بزنید.

 

آناناس حاوی آنزیم مخصوصی است که با شکستن ساختمان پروتیین غذاها به هضم آنها کمک می‌کند. از آب آناناس می‌توان به عنوان هضم‌کننده و نرم‌کننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده کرد. همچنین از آنزیم مخصوص در کالری شمار آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ژله استفاده کرد. طور کلی محافظ سلامت عمومی است. نوشیدن یک فنجان آب آناناس در روزو یا خوردن یک تکه آناناس با هر وعده غذا بسیار مفید است.

 

 

کالری شمار آناناس عمل گوارش را تسهیل می نماید. از سوی دیگر عصاره ی آناناس، درمان کننده بی اشتهایی و سو گوارش، زخم معده و روده است.

عصاره آناناس، در درمان چاقی موثر است و موجب لاغر شدن می گردد.

 

یک) خوردن روزانه نصف یک آناناس طبیعی مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود؛ مثل فشارخون بالا، گرفتگی سرخرگ‌ها، رماتیسم و سرطان.

دو) کرم آناناس پوست را لطیف و شاداب می‌کند. کالری شمار آناناس هم برای درون بدن و هم برای ظاهر بدن مفید است. آناناس به گونه ای راز جوانی و زیبایی است.

سه) قبل از زایمان برای تحریک انقباضات رحم و کوتاه کردن مدت زایمان موثر است.

چهار) برای بیماری های دستگاه ادراری، بیماری‌های زنان، درمان سوختگی‌ها، پیشگیری از سرطان‌ها، درمان سینوزیت و درمان آماس وریدها مناسب است.

پنج) اشخاصی که از مشکلات کلیوی رنج می‌برند می‌توانند بدون نگرانی آن را میل کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند.

شش) اگر دنبال راهی برای درمان ناخوشی‌ های خود می‌گردید و درعین‌ حال نمی‌خواهید بدنتان را انبار ترکیبات شیمیایی بکنید آناناس در خدمت شماست.

هفت) نوعی ماده در کالری شمار آناناس وجود دارد که عملکرد پروتئینی را که در 30 درصد سرطان‌ها دخیل است، متوقف می کند.

هشت) خاصیت ضد سرطانی آن به ویژه در مورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است.

نه) دردهای ناشی از آرتروز، آرتریت و غیره را تسکین می‌دهد.

ده) توجه داشته باشید که میوه و آب آن برای بچه‌های زیر 6 سال توصیه نمی‌شود به خاطر اینکه مخاط گوارشی آن‌ها با اثرات آنزیم بروملین سازگاری ندارد.

 

آناناس حاوی ویتامین‌ C و‌ ‌بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) می شود  و خون رسانی را به پوست افزایش می دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب  رشد و ترمیم سلول‌ها می شود. مصرف کالری شمار آناناس موجب ترمیم و رشد سلولهای پوست می شود‌ ‌و در نتیجه پوست بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.

‌متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف آناناس را پس از جراحی توصیه می کنند خصوصا" افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل  ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، با خوردن مرتب کالری شمار آناناس این کبودی ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می شوند.

 

خوردن کالری شمار آناناس به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان‌ ‌ (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است) دارند نیز توصیه می شود.آناناس حاوی آنزیمی به نام‌ ‌بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول‌های خونی می شود و زخم ها را شفا می دهد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 3:34 عصر

کالری شمار آلو قرمز درمان کننده بیماری کبدی، دفع کننده اوره، اسیداوریک و چربی خون است.همچنین آرامبخش و ملین و برای اشخاصی که از ناراحتی یبوست رنج می برند بسیار مفید است. خوردن آلوی تازه حرارت را فرو می نشاند،آلو قرمز و صفرا را تسکین می دهد. آلوی خشک، خون را طبیعی کرده و درد مهلک را از بین می برد.آلو قرمز در ضمن برطرف کننده خارش بدن است. مصرف آلو آن هم به صورت ناشتا در تقویت کالری شمار آلو قرمز  اعمال کلیه ها و رفع یبوست بسیار مفید است.

 

آلو قرمزمصرف آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید برای بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است. اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و  کالری شمار آلو قرمز با قدرى شکر شیرین کرده،آلو قرمز گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، آلو قرمزمفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

 

آلو قرمزمصرف برگ و مغز و هسته آلو و آلوچه، کرم کش است.انواع آلو یا آلوچه تازه برای مبتلایان به سو» هاضمه مزمن و ضعف اعصاب،آلو قرمز بسیار نافع است زیرا ملین خوب و محرک دستگاه تغذیه است و عملش برای تمام اعضای بدن موثر است و باید جزو سبد غذایی اشخاصی که کالری شمار آلو قرمز مبتلابه رماتیسم و نقرس و تصلب شرائین هستند، قرار گیرد. آلو بخارا برطرف کننده حرارت طبع و مسکن حرارت دل، قی و تشنگی است.

 

آلو قرمز میوه این درخت کمتر به صورت تازه و بیشتر به صورت خشک مصرف خوراکى دارد.آلو قرمز نوع خشک شده آن در انواع سوپ‏ها و خوراکها و خیسانده آن در آب در صبح و قبل از ناشتا به منظور لینت مزاج و رفع یبوست‏هاى عادى و تقویت اعمال کلیه به کار می رود. کالری شمار آلو قرمز  این میوه همچنین دارای اثر هضم کننده، اشتهاآور و محرک ترشحات صفراوى است.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 9:43 صبح

خواص و فواید بی نظیر کالری شمار آلو زرد  آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

 

معمولا این میوه با پوست مصرف می شود،این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود ؛عامل دل درد در کودکان محسوب می شود، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.

 

آلوزرد حاوی ویتامین های آ- ب – ب2- ب 6 پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد. مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی کالری شمار آلو زرد مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

 

نام علمی آنPRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA و نام متداول آن آلو است. این گیاه بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود و اولین بار در قرن 19، گونه‌‌های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد. کالری شمار آلو زرد براساس شواهد موجود، در زمان باستان مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند.

 

آلو اکثراً به‌صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به‌صورت کمپوت و مربا مصرف کرد. نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت 6 ماه قابل نگهداری است.

لیلا آذربایجانی عضو انجمن تغذیه ایران و متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به آلوزرد یکی دیگر از میوه‌های تابستانی، گفت: این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم فراوانی کالری شمار آلو زرد نیز تشکیل یافته و سرشار آنتی اکسیدان است. وی در مورد خواص آنتی اکسیدان‌ها، گفت: آنتی اکسیدان موجود در این میوه تابستانی بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد بوده و موجب پاکسازی آنها از خون انسان می‌شود.

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه آب و فیبر بسیار زیاد این کالری شمار آلو زرد نیز از مهمترین خصوصیات آن است، خاطرنشان کرد: در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند، تصریح کرد: آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف کالری شمار آلو زرد  افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند. آذربایجانی با بیان اینکه توصیه می‌شود افرادی که بیشتر ازدیگران در معرض نورشدید آفتاب قرار دارند حتما از این میوه استفاده کنند، ادامه داد:

 

مواد معدنی فراوان موجود در آلوزرد تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است. وی با تاکید بر گرفتن پوست کالری شمار آلو زرد قبل از مصرف آن، گفت:

 

مصرف این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید. این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به علت اینکه بیشتر این کالری شمار آلو زرد آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمی‌توان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلوزرد و دیگر میوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونت ویروسی به کودکان هستند.

 

آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

آلوی زرد ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.

 

مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن،  کالری شمار آلو زرد آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

 

به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیر نور آفتاب کار میکنند توصیه شده است که از کالری شمار آلو زرد بیشتر استفاده کنند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<   <<   6   7   8      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ