سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به بنده ای که به فرزندش محبّت شدید دارد، رحم می کند . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 96 دی 24 , ساعت 11:34 صبح

یکی از مهم‌ترین آرزوهای انسان‌ها، داشتن چهره زیبا است که در اولین برخوردها، بیشترین تاثیر را بر دیگران باقی می‌گذارد. بنابراین، هر کسی می‌خواهد که چهره شفاف و بی‌نقصی داشته باشد، و امروزه هم روش‌های متعددی برای دستیابی به جوش بینی این هدف طراحی شده‌اند.

 

جوش‌ها، یکی از عامل‌های مزاحمی هستند که زیبایی چهره ما را کاهش می‌دهند. اگر هم روی بینی شکل بگیرند که چهره ما را زشت می‌کنند و حتی اعتمادبه‌نفس ما را پایین می‌آورند. درمانجوش بینی هم می‌تواند واقعا سخت و آزاردهنده شود. حتی این جوش‌ها می‌توانند لکه‌های تیره روی بینی باقی بگذارند.

 

صحبت درباره علت‌های شکل‌گیری جوش روی بینی

متخصصان، پاسخ‌های زیادی برای این سوال دارند. در نوجوانان، جوش‌های روی بینی معمولا به‌علت هورمون‌های بلوغ ایجاد می‌شوند. در بزرگسالان هم این جوش‌ها می‌توانند به‌علت انسداد در منافذ پوستی به‌وجود بیایند. عفونت باکتریایی نیز علت دیگری برای این جوش‌ها هستند. همچنین، متخصصان معتقدند که جوش‌های روی بینی می‌توانند جوش بینی از علائم بیماری‌ها در بدن باشند.

 

شیوه‌هایی برای خلاص شدن از شرّ جوش‌های روی بینی

یخ

قرار دادن کیسه یا پارچه پُر از یخ روی جوش‌های بینی،‌ میزان رشد این جوش‌ها را کاهش می‌دهد. اثر خنک‌کننده یخ برای جوش‌ها واقعا جادویی است. البته یخ نباید مستقیما روی بینی قرار بگیرد، بلکه باید درون پارچه یا کیسه نرم ریخته شود. ویژگی دیگر یخ، ‌این است که منافذ پوستی را پاک‌سازی می‌کند و جریان خون را در ناحیه بینی تقویت جوش بینی می‌سازد.

 

خمیردندان

یکی از ویژگی‌های خمیردندان، توانایی خاص برای خنک کردن پوست است. شما می‌توانید شب‌ها قبل از خواب، از خمیردندان برای التیام درمان جوش بینی استفاده کنید. به‌علاوه، می‌توان از خمیردندان به‌جای یخ هم استفاده کرد.

 

البته خمیردندان درمان جوش بینی حداقل باید نیم ساعت روی جوش‌ها باقی بماند تا تاثیر کند. در ضمن، منظور ما فقط خمیردندان‌های معمولی است، نه انواع برپایه ژل.

 

لیموی تازه

آب لیموی تازه، خصلت اسیدی طبیعی و ویژه‌ای دارد. بنابراین،‌ استفاده از آب لیموی تازه برای تسکین جوش‌های روی بینی می‌تواند منافذ پوستی را پاک‌سازی کند و باکتری‌های ایجادکننده جوش‌ها را از بین ببرد. البته وقتی که این کار را انجام می‌دهید، هرگز نباید در معرض تماس با نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. تماس با نور مستقیم خورشید در این وضعیت می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود. درنتیجه بهتر است که این شیوه درمان جوش بینی را فقط شب‌ها امتحان کنید.

 

سیر

از دیرباز تا امروز، ‌سیر به‌عنوان یکی از ترکیبات ضدباکتریایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. درنتیجه سیر ذاتا این توانایی را دارد که جوش‌های ناشی از باکتری را تحت تاثیر قرار بدهد. در ضمن، سیر نوعی ترکیب تصفیه‌کننده خون است. شما می‌توانید سیر را درون یک پارچه قرار بدهید و بعد روی ناحیه مورد نظر درمان جوش بینی بمالید.

 

بخار

بخار مانند یخ عمل می‌کند و واقعا می‌تواند برای از بین بردن جوش‌های روی بینی مفید باشد. شما می‌توانید آب را به نقطه جوش برسانید و بعد آن را داخل یک ظرف بریزید. بعد یک پارچه روی سرتان بیندازید و به سطح آب نزدیک شوید. در این حالت، بخار به‌خوبی با پوست تماس درمان جوش بینی پیدا می‌کند.

 

بخار به پاک‌سازی منافذ پوستی هم کمک می‌کند و ناخالصی‌ها را از منافذ بیرون می‌کشد. همین روند در درازمدت رشد جوش‌های روی بینی را به حداقل می‌رساند.

 

نکته مهم: دستکاری کردن جوش‌ها

بسیاری از افراد عادت دارند که درمان جوش بینی را دستکاری کنند یا آن‌ها را باز کنند. متاسفانه این کار نتیجه‌ای ندارد جز سرایت باکتری‌های بیشتر به سطوح مختلف پوست. به‌علاوه، دانشمندان می‌گویند که دستکاری کردن جوش‌ها می‌تواند به مغز هم شوک وارد کند. دلیلش هم این است که عصب‌های خاصی در ناحیه درمان جوش بینی وجود دارند که مستقیما به مغز متصل شده‌اند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 دی 23 , ساعت 10:40 صبح
طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر، مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.  خوردن ادویه‌ها و مواد غذایی با طبع مایل به گرمی است نیز می‌تواند به جنسیت پسرزایی کمک کند در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذاییِ هم پدر و هم مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود.
غذاهایی با طبع گرم مانند آشهای سبک و ساده که در آنها برنج و گوشت و سبزی‌های گرم مثل تره، پیاز، نخود، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد, مفید است.
حلیم گندم و برنج به همراه کمی دارچین و فلفل مصرف شود, زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است همچنین حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای زنجبیل نیز توصیه می‌شود.
مغز پسته, گردو و فندق, سبزی‌هایی مانند کرفس، نعنا، شاهی، پیاز، تره، سیر تازه و میوه‌هایی مانند انجیر، انگور شیرین, روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها و نوشیدنی‌های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل بسیار مفید است.
 توصیه‎های غذایی مناسب برای پسردار شدن:
مصرف انواع لبنیات را به حداقل ممکن برسانند یا حذف کنند.
مواد غذایی پُرنمک را افزایش دهند(در حدی که سلامت به خطر نیافتد). مثلا آجیل های بوداده شده و بیسکوییتها و برخی انواع نان و خوراکی های فراوری شده پر نمک هستند.
حبوبات مصرفی در رژیم غذایی پسرزایی را افزایش دهند.
از میوه‌های خشک استفاده کنید. میوه‎های خشک با پتاسیم بالا عبارتند از انجبر خشک، خرما، برگه زردالو، آلو بخارا خشک شده، کشمش.
استفاده از غذاهای شیرین بدون کافئین و ( عسل، نبات، آبنبات) به افزایش تحرک اسپرم کمک و احتمال پسر دار شدن را بالا میبرد.
از غذاهی گرم و تر که برای این افراد مفیدست میتوان به مربای زردک (هویج ایرانی)، مربای زنجبیل، ترنجبین، نارگیل، شلغم, حلیم با گوشت بزغاله، قلیه با دارچین و خولنجان، پسته، نخوداب با دارچین، زعفران و گوشت مرغ، قلیه کدو و شلغم و پیاز، شربت سیب، عصاره گوشت، قلیه با ادویه‌های گرم و زردک و نخود وپیاز وسیر، زرده تخم مرغ عسلی، نارگیل باشکر سرخ از غذاهای مفیدست.
آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آب میوه و سبزی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، ماء الشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، نقل، قهوه، چای، مایونز، خوراک ویژه پسر دوست هاست. 
از نخستین روز عادت ماهانه زن و شوهر بایستی روزانه مقداری خرما و چند بار جوشاندهی ریشه ی کاسنی میل نمایند
در روزهای انعقاد نطفه که معمولا از روز یازدهم تا هجدهم متغیر است بایستی پدر خرمای زیاد و غذاهای گرم مثل پسته، بادام، فندق، مویز و نارگیل میل نماید و مادر بایستی یکی دو بار جوشانده کاسنی خورده و محیط خون و رحم خود را قلیایی کند.
در روزهای تخمک گذاری و لقاح ترشحات رحم باید زیاد و حاوی گلوکز باشد.پس در این روزها: از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز – خرما – عسل – کشمش – غلات – هویج – سیب زمینی بخارپزشده -گلوکز – ساکاروز – شربت ذرت – آب نبات – صبحانه شیرین شده – بیسکوئیت – نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است و ……… استفاده کنید.مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن 1میلی گرم در روز است.برای داشتن فرزند پسر مقدار پتاسیم مصرفی باید به 15برابر برسد.
مادرانی که تمایل به داشتن پسرزایی دارند باید مصرف غذاهای پرکلسیم – پر منیزیم – شیر و فرآورده های لبنی – سبزیجات برگ تیره – اسفناج – گیاهان سبز – حبوبات – مغزجات- کرفس – لوبیاسبز – کاهو کمتر مصرف کنند.
به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند: غذاهای شور – غذاهای شیرین – غذاهای پرکالری – موز – خرما – هویج – سیب زمینی بخارپز – جگر – گوشت – تخم مرغ – خیار -زردآلو – آناناس شیرین – گلابی -سیب – آلوشیرین – گیلاس شیرین – توت فرنگی – مویز – قارچ – صیفیجات – غذاهای دریایی – سبزیجات و میوه های شیرین – کشمش – نان گندم سفید – روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه – ویتامینهای ای و سی و ب12 – هل – زعفران – دانه های روغنی – شیرینیجات فاقدشیر – کره – مایونز – کاهو –

نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
شنبه 96 دی 23 , ساعت 10:39 صبح

از دوران کهن تا به امروز، ‌پدرها و مادرها همواره دوست داشته‌اند که جنسیت نوزادشان را قبل از متولد شدن تشخیص بدهند. دانشمندان علم مدرن هم از دهه‌های گذشته تا کنون، مطالعات زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند. براساس مجموعه‌ای از همین مطالعات به ‌سرپرستی دکتر والری گرانت (متخصص باروری)، ویژگی‌های شخصیتی مادر می‌تواند نقش موثری در تعیین جنسیت نوزاد ایفا کند.

 

این واقعیت پسرزایی زنان را از سال‌ها پیش می‌دانیم که اسپرم، حامل کروموزومی است که جنسیت نوزاد را تعیین می‌کند. بنابراین، محققان همواره تصور می‌کردند که بدن مادر، هیچ تاثیری بر جنسیت نوزاد باقی نمی‌گذارد. با این‌حال، این فرضیه توسط پسرزایی دکتر گرانت مطرح شده است که تخمک زنان، تمایل دارد به این‌که فقط کروموزوم مورد نظر خودش را بپذیرد.

 

به‌گفته او، این تمایل به‌واسطه شخصیت و هورمون‌های مادر تعیین می‌شود. درواقع، یافته‌های حاصل از این مطالعه نشان می‌دهند که زنان دارای ویژگی‌های شخصیتی فعال و قدرتمند، معمولا میزان تستوسترون بیشتری نسبت به دیگران در بدن‌شان دارند و شانس پسرزایی در آنان بیشتر است. با این‌حال، زنانی که از نظر شخصیتی منفعل و سازشکار هستند، معمولا سطح تستوسترون کمتری در بدن‌شان دارند و شانس دخترزایی در آنان بیشتر است.

 

دکتر گرانت می‌گوید که می‌تواند جنسیت کودکان را حتی پیش از بارداری و در 80 درصد از موارد به‌درستی تشخیص بدهد، و این کار را فقط براساس ویژگی‌های شخصیتی زنان به انجام پسرزایی زنان می‌رساند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 11:8 صبح

به‌گفته دکتر تری دنیوئی (پرستار متخصص)، «اگر وضعیت هورمونی ما در تعادل کامل قرار داشته باشد ولی هنوز هم با مشکل ریزش مو مواجه باشیم، معمولا باید نقش کمبودهای تغذیه‌ای را بررسی کنیم».

 

 فریتین، یکی از املاح کلیدی که در ذخیره آهن به بدن کمک می‌کند، نقش مهمی در این مساله دارد. این متخصص می‌گوید: «اگر سطح فریتین در بدن پایین باشد، تیروئید نمی‌تواند ریزش مو عملکرد خودش را به‌صورت مطلوب انجام بدهد». اختلال در عملکرد تیروئید هم به‌راحتی می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر آزمایش خون نشان بدهد که سطح فریتین در بدن شما پایین است، احتمالا به مصرف مکمل‌های آهن نیاز پیدا می‌کنید.

 

افزایش سن 

یکی از واقعیت‌های زندگی این است که ریزش مو همراه با افزایش سن، موهای سر و بدن نیز نازک‌تر می‌شوند. متخصصان می‌گویند که تراکم موها و سرعت رشد موها همراه با فرآیندهای پیری، کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اگر مادر و مادربزرگ شما در دوران سالمندی با نازکی موهای سر و بدن مواجه شده‌ باشند، احتمالا شما هم چنین اتفاقی را تجربه خواهید کرد. درحالی که نازکی موها در قسمت‌های مختلف بدن معمولا برای افراد مهم نیست، اما ریزش مو های سر در این شرایط می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 11:8 صبح

هم زنان و هم مردان(ریزش مو در مردان)، ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. عوامل بسیاری در پس این مشکل وجود دارند. بیایید نگاهی به درمان‌هایی برای درمان ریزش مو به روش خانگی بیندازیم. اگر به دنبال رشد مجدد موها به صورت طبیعی هستید، برای داشتن موهایی بلند و سالم، این دستورات خانگی را امتحان کنید.

 

شنبلیله - برای جلوگیری از ریزش مو

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین 30 دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

 

آلوئه‌ورا

این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا(خواص آلوئه‌ورا) به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از 45 دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را 3-4 بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

 

پیاز

آب پیاز - برای جلوگیری از ریزش مو

 

پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

 

ماساژ پوست سر با روغن ولرم

عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید. روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح موهای خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

 

کشک

کشک سبب نرمی، لطافت و درخشندگی موها نیز می‌شود. هم می‌توانید کشک را مستقیما روی پوست سر و موها بمالید و هم می‌توانید 2 قاشق سوپ‌خوری کشک را با 1 قاشق سوپ‌خوری عسل ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این ماسک ترکیبی را 30 دقیقه روی سر نگه‌ دارید و سپس با آب فراوان بشویید. برای داشتن موهای بلند و سالم، این ماسک خانگی را امتحان کنید.

 

انگور فرنگی

آیا می‌دانید چگونه از انگور فرنگی (خارتوت) برای جلوگیری از ریزش مو و بالا بردن رشد طبیعی مو استفاده کنید؟ کمبود ویتامین C زمینه‌ساز ریزش مو می‌شود، این در حالی است که انگور هندی سرشار از ویتامین C است. انگور به حفظ سلامت پوست سر و همچنین تقویت رشد مو کمک می‌کند. هسته‌ی چند حبه انگور هندی را جدا کنید و دور بیندازید و گوشت آنها را بکوبید. با خمیر به دست آمده به همراه چند قطره آبلیموی تازه، پوست سر را ماساژ دهید. بدون اضافه کردن آبلیمو هم می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماسک را یک ساعت روی موهای‌تان نگه دارید و سپس با آب شستشو دهید.

 

 

ریشه شیرین بیان

آیا به دنبال بهترین درمان‌های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید؟ شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

 

برگ یا گل ختمی

در طب سنتی هند، بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو ، برگ یا گل ختمی است. از برگ و گل این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو، درمان موخوره و درمان شوره‌‌ی سر استفاده می‌شود. 15-12 عدد گل ختمی را همراه 2 قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل حرارت دهید. مایع را صاف کنید و روغن روی آن را جمع کنید. یک شب تا صبح، پوست سر و موهای‌تان را آغشته به این معجون کنید و صبح سرتان را بشویید. برای استفاده از برگ‌های ختمی، تعدادی از آنها را بکوبید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از 30 دقیقه تا 1 ساعت با آب بشویید. این گیاه به صورت خودکار، ریزش مو را کنترل و رشد آن را تقویت می‌کند.


نوشته شده توسط سلامت سلامت | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ